اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان اصفهان:

نوع بسته‌بندی داروهای خارجی دلیل سفارش پزشکان به بیماران است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان اصفهان گفت: فکر می‌کنم نوع بسته‌بندی داروهای خارجی دلیل سفارش پزشکان نسبت به داروهای ایرانی است.

نوع بسته‌بندی داروهای خارجی دلیل سفارش پزشکان به بیماران است

مجتبی خلیقی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: 94 درصد داروهای مصرفی بیماران در ایران تولید می‌شود که در خاورمیانه حرف اول را می‌زنیم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه جامعه بشری درهم تنیده است، معنایی ندارد که تمام تولیدات دارویی در کشور انجام بگیرد زیرا برخی تولیدات صرفه اقتصادی ندارد تا تولیدکننده آن باشیم.

عضو هیئت مدیره انجمن  داروسازان اصفهان در پاسخ به خبرنگار این رسانه که چرا پزشکان بیماران را بیشتر به مصرف داروهای خارجی نسبت به داروهای ایرانی تشویق می‌کنند، تصریح کرد: در ظاهر بسته‌بندی داروها بسیار مهم است، مثلاً شیشه دارویی که زیباتر باشد پزشکان بیشتر رغبت می‌کنند که برای بیماران تجویز کنند.

وی با اشاره به اینکه نیازی نیست که تمام داروها در کشور تولید شود، افزود: در حال حاضر هیچ کشوری نیست که در تولید دارو به درجه کامل استقلال رسیده باشد.

خلیقی‌نژاد با بیان اینکه کشوری مثل سوئیس با وجود اینکه پیشرفته است اما تنها 40 درصد تولیدات دارویی دارد، ادامه داد: در حال حاضر نقص‌هایی در تولیدات دارویی است و در برخی از مواقع شده که هنگامی که دارو به بازار عرضه می‌شود، مشکل آن شناخته و از سطح بازار جمع‌آوری می‌شود.

وی در مورد کیفیت داروهای ایرانی گفت: تمام داروهای تولید داخل کشور براساس استانداردها و فارماکوپه بین‌المللی دارویی ساخته می‌شود و بنابراین اینکه گفته می‌شود داروهای ایرانی بی‌کیفیت است یا عوارض شدیدی به دنبال دارد، نامعقول است.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان اصفهان با بیان اینکه مسئولان غذا و داروی کشور به سمت تولید داروهای خاص و داروهایی که با ژنتیک سر و کار دارد جهت گرفته است، گفت: صنعت دارویی ایران خیلی پیشرفته است و این در حالی است که بخشی از صنایع داخلی دیگر مثل ایران خودرو لطمه به صنعت داروسازی می‌زند.

وی صنعت داروسازی را با صنعت ایران خودرو مقایسه کرد و اظهار داشت: اگر یک صنعتی مثل صنعت خودرو در ایران در تولیدات ماشین خود دچار مشکل شود تنها اقدام به جمع‌آوری آن در بازار می‌کند، همان رویه‌ای که در صنعت داروسازی انجام آن امکان‌پذیر است.

خلیقی‌نژاد بیان داشت: اگر در سطح بازار با یک داروی بی‌کیفیت رو به رو شدیم به طور قطع مشکل از کارخانه نیست و تنها یک اشتباهی در تولید آن داروی پیش آمده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول