اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف 50 میلیارد ریال اعتبار

طرح کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری با صرف بیش از 50 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

طرح کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تا کنون با درایت و تدبیر شورای حفظ حقوق بیت المال و قضات متعهد استان نزدیک به 10 هزار هکتار معادل میلیاردها ریال از اراضی منابع ملی این استان از متصرفین خلع ید شده است.

وی بر ضرورت صیانت از منابع طبیعی این استان تأکید و گفت: حفاظت منابع طبیعی در کنار توسعه، بر همگان آشکار است و این مهم در طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است.

ابراهیمی خواستار توجه به نقش و اهمیت منابع طبیعی، حفظ و حراست از این منابع شد و افزود: منابع طبیعی نه تنها به مردم عصر حاضر، بلکه به آیندگان تعلق دارد و باید در زمینه حفظ و حراست از این موهبت الهی مجاهدت کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ منابع طبیعی نمی‌توان از یک روش و ابزار استفاده کرد بلکه باید همه ابزارهای اطلاع ‌رسانی و آگاهی بخشی را به کار گرفت، چراکه حفظ منابع طبیعی به همه مردم ارتباط دارد و مختص قشر خاصی نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون، برای یک میلیون و 300 هزار هکتار عرصه ملی و منابع طبیعی استان سند مالکیت صادر شده است، گفت: در حال حاضر 18 هزار خانوار جنگل نشین و 30 هزار بهره بردار مرتعی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که آموزش و فرهنگ سازی این قشر و مردم برای افزایش حساسیت به منابع طبیعی، ضروری به نظر می‌رسد.

ابراهیمی از تصویب طرح گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: این طرح با بیش از 50 میلیارد ریال در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری اسناد اراضی ملی به مردم و بهره برداران بخش منابع طبیعی، ادامه داد: برای تامین نیازهای یک خانوار در طرح‌های مرتع‌داری به بیش از 500 هکتار عرصه ملی نیاز است ولی برای اجرای این طرح در کشت گیاهان دارویی به دو هکتار عرصه نیاز است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول