اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان محقق شد

صدور 9 هزار مجوز واردات اقلام مواد غذایی و دارویی خارجی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون غذا و دارویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه این معاونت بر تولیدات و عملکرد 60 واحد تولید مواد غذایی و داوری در استان نظارت دارد، از صدور تعداد 9 هزار مجوز واردات مواد غذایی و دارویی خارجی در سال 90 توسط این معاونت خبر داد.

صدور 9 هزار مجوز واردات اقلام مواد غذایی و دارویی خارجی در هرمزگان

مصطفی اسماعیلی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت هرمزگان در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه در حال حاضر اقلام غذایی و دارویی موجود در بازار استان هرمزگان به دلیل اعمال نظارت‌های متعدد از طرف دستگاه‌های مربوطه در حد مناسب و ایمن‌تری نسبت به بسیاری از استان‌ها قرار دارد اظهار داشت: تداوم برگزاری نمایشگاه‌های سلامت و رویدادهایی که سبب ارتقای سطح اطلاعات جامعه از مواد و اقلام سالم غذایی و دارویی شود دارای اهمیت بالایی است.

وی با بیان اینکه در جامعه افرادی هستند که علی‌رغم برخورداری از سطح تحصیلات عالی در حوزه سلامت آنچنان که باید اطلاعات لازم و کافی را ندارند، افزود: مردم در صورت استفاده از مواد غذایی و دارویی دارای پروانه از مراکز و مؤسسات معتبر داخلی با هیچ مشکلی در حوزه سلامت خود مواجه نمی‌شوند.

این مسئول گفت: می‌توان گفت که داروهای تولید داخل نیز با هیچ مشکلی رو به‌ رو نیست و مصرف‌کنندگان می‌توانند با خیالی راحت به مصرف داروهای مورد نیاز و تجویز شده از طرف پزشکان بپردازند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این معاونت یادآور شد: سیاست‌گذاری توزیع دارو در استان و نظارت بر داروهای وارداتی و نظارت بر تمام اقلام غذایی که وزارت بهداشت و درمان باید بر آنها داشته باشد در حوزه کاری معاونت مذکور می‌گنجد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی باید در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بیشتری برای ارتقای هر چه بیشتر سلامت جامعه داشته باشد، اضافه کرد: گسترش اطلاع‌رسانی در این حوزه می‌تواند سبب ارتقاء سلامت جامعه و افراد شود.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های معمول معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: در همین راستا در هرمزگان امور نظارتی بر تولیدات 60 کارخانه فعال در عرصه تولیدات بهداشتی، دارویی و غذایی اعمال می‌شود.

وی از صدور تعداد 9 هزار فقره مجوز ورود اقلامی غذایی و دارویی خارجی به داخل طی سال گذشته خبر داد.

به گفته اسماعیلی، این تعداد مجوز هم در حوزه مواد غذایی فرآوری شده و هم در حوزه مواد اولیه غذایی و دارویی است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول