اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

ساخت داروی ایرانی برای سکته‌های قلبی و مغزی در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به زودی داروی ایرانی برای سکته قلبی و مغزی در اصفهان ساخته می‌شود که هم‌اکنون به 95 درصد خلوص دارویی آن رسیدیم که اگر به 100 درصد برسد، این دارو را اعلام جهانی می‌کنیم.

ساخت داروی ایرانی برای سکته‌های قلبی و مغزی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر کشور انگلیس به یک شرکت دارویی اصفهان پیشنهاد تولید دارو را به شرط نام‌گذاری به نام این کشور داده است و این نشان‌دهنده کیفیت بالای داروهای داخل ایران است.

وی به معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیشنهاد داد که تور بازدید نماینده‌های رسانه‌های مختلف را از شرکت‌های دارویی اصفهان فراهم کند تا نسبت به وضعیت تولید دارویی اصفهان واقف شوند، بیان داشت: هیچ کس منکر عوارض ناخواسته داروها نمی‌شود که حتی در بین دوقلوهای دو تخمکی نیز شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: به عنوان یک کارشناس پزشکی با اطمینان می‌گویم که کیفیت داروهای داخل کشور مطابق با استانداردهای بین‌المللی است و قبول ندارم که کیفیت داروهای خارجی بهتر از ایرانی است.

وی در پاسخ به اینکه چرا هنوز برخی از پزشکان داروی خارجی را به بیماران سفارش می‌کنند، ادامه داد: مسائل پشت پرده زیادی در این زمینه است که مطرح کردن آن در این جلسه امکان‌پذیر نیست.

شیرانی با اشاره به اینکه رسیدن به استقلال دارویی هدف عالی وزارت بهداشت است که به طور قطع با توجه به شعار امسال رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تا پایان سال جاری بخشی گسترده‌ای از داروها را به تولید داخلی می‌رسانیم، افزود: در زمان حاضر ایران روی غلتک تولید دارو افتاده است.

وی به اجرای طرح پزشک خانواده در شهرها پس از ایجاد بسترهای مناسب آن اشاره و اضافه کرد: بسترهای لازم این طرح در سه ماه اول امسال فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای موفقیت در طرح پزشک خانواده چاره‌ای نداریم جز اینکه نگرش نظام سلامت از بیمارمحور به سمت سلامت‌محور حرکت کند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول