اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز نگه‌داری و توان‌بخشی سالمندان هرمزگان:

مشکلات سالمندان باید برای جامعه شناسانده شود

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز نگه‌داری و توان‌بخشی سالمندان لقمان حکیم بندرعباس گفت: باید مشکلات سالمندان نیز برای جامعه شناسانده شود.

مشکلات سالمندان باید برای جامعه شناسانده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، موسی واحدی صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته سلامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت سالمند در جامعه باید مشکلات سالمندان نیز برای جامعه شناسانده شود.

وی افزود: راه‌اندازی نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه سلامت همراه با پیام سالمندی و سلامت کمک شایانی به شناخت مشکلات و معضلات سالمندان به خانواده‌ها میکند و می‌تواند زمینه مناسبی را برای درک بهتر و بیشتر از سالمندان ایجاد کند.

مدیر مرکز نگه‌داری و توان‌بخشی سالمندان لقمان حکیم بندرعباس ادامه داد: دوران سالمندی می‌تواند به عنوان یکی از شیرین‌ترین دوران در طول زندگی ما انسان‌ها باشد، اما باید برای داشتن آن نیز زندگی خوب همراه با سلامتی داشت.

واحدی اضافه کرد: محدودیت حرکتی یکی از ناتوانی‌های دوران سالمندی است که باید افراد و اعضای خانواده‌ها با شناخت و اطلاع کامل درصدد جبران آن باشند.

وی تأکید کرد: خلأ عاطفی یکی دیگر از مشکلات دوران سالمندی است، به ویژه برای سالمندانی که فرزندان یا اعضای خانواده آنها کنارشان زندگی نمی‌کنند و هم‌چنین سالمندانی که در مرکز نگه‌داری ویژه سالمندان زندگی می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: خلأ عاطفی از طریق اعضای خانواده و اطرافیان با توجه به روحیه سالمند باید برطرف شود.

مدیر مرکز نگه‌داری و توان‌بخشی سالمندان لقمان حکیم بندرعباس تصریح کرد: ارتقاء آموزش از طریق رسانه‌های جمعی در زمینه موضوعات مربوط به سالمندان یکی از قدم‌هایی است که دولت می‌تواند در راستای رشد و ارتقاء سلامتی سالمندان بردارد.

واحدی اذعان داشت: امید به زندگی باید در سالمندان تقویت شده و احساس عدم کارایی باید از ذهن آنها پاک شود.

وی در پایان متذکر شد: با توجه به رشد جمعیت سالمندان در آینده باید مراکز ویژه سالمندان مانند مراکز درمانی، تفریحی، مراکز طب ویژه سالمندان در راستای ایجاد سلامتی بیشتر برای سالمندان دایر شود.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول