اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا:

سلامت و آموزش سالمندان محور برنامه‌های سال جدید است

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: سلامت و آموزش سالمندان محور برنامه‌های سال جدید است.

سلامت و آموزش سالمندان محور برنامه‌های سال جدید است

اسماعیل محمودیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا بیان داشت: هر جامعه‌ای با دارا بودن سالمندان، باید برنامه‌ریزی و مراقبت ویژه برای سلامت آنان داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: موضوع اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی سلامت سال 2012 "سالمندی و سلامت" و شعار "زندگی سالم، طول عمر بیشتر" انتخاب شده است.

محمودیان با بیان اینکه سالمندان باید در خانواده مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: در بحث دینی ما این موضوع درخشش دارد و سالمندان دارای ارج و قرب و منزلت هستند که باید نگاه ارزشمندی به آنان داشته باشیم.

وی درباره ضرورت توجه به بهداشت روانی سالمندان و ایجاد نشاط و شادمانی در جامعه آنان خاطرنشان کرد: مشکلات روحی و روانی کوچک و بزرگ در همه دوران زندگی وجود دارد و در دوره سالمندی باید توجه به آنان بیشتر باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا گفت: نگهداری از پدر و مادر و سالمند در خانواده جزیی از فرهنگ ما است که نباید فراموش شود و باید برای نگهداری پدر و مادر در خانه‌ و خانواده، تلاش کنیم.

محمودیان ادامه داد: حضور افراد سالمند در هر خانواده‌ سبب خیر و برکت خواهد بود و باید این مسئله در بین نسل جدید فرهنگ شود.

این مسئول یادآور شد: نواختن زنگ سلامت، ویزیت رایگان سالمندان، ارسال اس ام اس با شعارهای بهداشتی، ارسال بسته‌های آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای سالمندان و خانواده، همایش پیاده‌روی، دیدار با سالمندان و مرکز توانبخشی و... از اهم برنامه‌های این هفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا ادامه داد: با افزایش آگاهی خانواده‌ها و رعایت اصول تغذیه سالم و همچنین افزایش تحرک، از نظر اقتصادی هزینه‌های کمتری به خانواده‌ها تحمیل می‌شود.

محمودیان گفت: روزهای هفته سلامت مرتبط با موضوع سالمندی نامگذاری شده‌اند که 18 فروردین‌ ماه با عنوان "سالمندی، ورزش و سلامت معنوی"، 19 فروردین با عنوان "سالمندی و آموزش همگانی"، 20 فروردین با عنوان "سالمندی و حوادث و بلایا"، 21 فروردین با عنوان "سالمندی و شهرهای دوستدار سلامت"، 22 فروردین با عنوان "سالمندی، سلامت و همکاری‌های بین‌بخشی"، 23 فروردین با عنوان "سالمندی و مراقبت در برابر بیماری‌ها" و 24 فروردین با عنوان "سالمندی و کرامت اجتماعی" نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول