اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان خبر داد

اجرای 50 برنامه بهداشتی در آموزشگاه‌های زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان از اجرای حدود 50 برنامه بهداشتی در آموزشگاه‌های مختلف ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرستان زنجان خبر داد.

اجرای 50 برنامه بهداشتی در آموزشگاه‌های زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان فیروز بهلولی پیش از ظهر امروز در زنگ سلامت که در دبیرستان دخترانه هاجر زنجان نواخته شد اظهار داشت: با همکاری شبکه بهداشت برنامه‌هایی به مانند والدین هوشیار، اجرای طرح مدارس کار آفرین، اجرا و پیگیری مروجان سلامت، مهارت‌های زندگی، آموزش تغذیه سالم و طرح بهداشت دهان و دندان در آموزشگاه‌های ناحیه 2 زنجان اجرا شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای مسئولان بهداشت از مدارس و کنترل برنامه‌های در حال اجرای بهداشتی توسط آنها افزود: بیش از 50 برنامه‌ بهداشتی و آموزشی در این آموزشگاه‌ها اجرا شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان ارتقای شاخص‌های آموزشی را از جمله شاخص‌های توسعه‌ یافتگی کشورها عنوان کرد و گفت: یونسکو توسعه ‌یافتگی کشورها را بر اساس ارتقای آموزش‌ها عمومی تحلیل و بررسی می‌کند.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های یونسکو شاخص‌های آموزشی ایران با 40 رتبه ارتقا به رتبه 70 رسیده است.

بهلولی با اشاره به فراگیر شدن آموزش‌های عمومی در همه نقاط کشور اضافه کرد: همه افراد لازم‌التعلیم در ایران زیر پوشش آموزش‌های عمومی آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند.

وی تولید علمی را دیگر عامل توسعه یافتگی بر اساس شاخص‌های جهانی برشمرد و ادامه داد: با پیشرفت‌های به دست آمده در این عرصه برای ایران دشمنان دست به اعمال تحریم‌ها بر ضد کشورمان زده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان دیگر شاخص قابل ارزیابی در توسعه یافتگی کشورها را شاخص‌های ارتقای بهداشتی عنوان کرد و افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده امید به زندگی در ایران افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است که ناشی از موفقیت برنامه‌های بهداشتی کشور است.

در ادامه این مراسم معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زنجان با اشاره به پیشتاز بودن استان زنجان در دو عرصه آموزش و بهداشت در سطح کشور ابراز امیدواری کرد، این پیشتازی ادامه یابد.

ذکرالله کاظمی با اشاره به شعار هفته سلامت که با رویکرد ارتقای زندگی سالمندان تعیین شده است اضافه کرد: باید در راستای سالم‌سازی محیط برای سالمندان اقداماتی انجام شود.

وی با بیان اینکه زندگی شهرنشینی مشکلات خاصی را برای سالمندان به وجود آورده است گفت: باید قبول کرد که سالمندان در جامعه امروز محکوم به زندانی شدن محترمانه در خانواده‌ها هستند.

همچنین معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ارائه آموزش را مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای ارائه آموزش‌های متنوع نشان‌دهنده عزم راسخ کشور برای ساختن آینده نسل امروز است.

احمد سیاری با اشاره به افزایش امید به زندگی در کشور تصریح کرد: باید توجه کرد که با این افزایش امید به زندگی، سالمندان جسم و روح سالم نیز دارند.

وی بر نیازمند بودن سالمندان جامعه به کمک تاکید کرد و گفت: باید برای زندگی سالم سالمندان جامعه هم برنامه‌ریزی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس تعالیم دینی سالمندان سرمایه هر فامیل محسوب می‌شوند اضافه کرد: نباید فراموش کرد که سالمندان در بسیاری از خانواده‌ها نقطه ارتباطی آنها هم هستند به طوری که اگر سالمندان نباشند ارتباط آنها هم قطع می‌شود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول