اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز عروق کرونر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

مراجعه زنان بیرجندی به مراکز بهداشتی 3 برابر مردان است

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات آترواسکلروز و عروق کرونر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه زنان بیرجندی سه برابر مردان به مراکز بهداشتی مراجعه دارند، گفت: 73.5 درصد مراجعان مراکز بهداشتی و درمانی را زنان تشکیل می‌دهند.

مراجعه زنان بیرجندی به مراکز بهداشتی 3 برابر مردان است

محسن فؤادالدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به برخی مطالعات علمی صورت گرفته در سال 90 در بیرجند اظهار کرد: مراکز بهداشتی درمانی نقش پیشگیری و مراقبت اولیه را در سطح‌بندی خدمات کشوری ایفا می‌کنند.

وی افزود: خدمات ارائه شده در این مراکز و نیز نحوه ارائه این خدمات به میزان زیادی بر سلامت آحاد جامعه تأثیرگذار است، در این راستا رضایتمندی مراجعان می‌تواند به عنوان شاخص بررسی کیفیت خدمات ارائه شده از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

فؤادالدینی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای مراجعان به مراکز شهری بیرجند و نیز فقدان یک مطالعه جامع طی سال‌های اخیر، این موضوع از اولویت‌های سازمانی محسوب می‌شود و مطالعه‌ای با هدف تعیین میزان رضایت مراجعان از انواع خدمات ارائه شده در مراکز شهری بیرجند بر اساس ویژگی‌های مراجعین، واحدهای مختلف و نیز انواع خدمات ارائه شده در سه حیطه محیط فیزیکی، مهارت‌های ارتباطی و آموزشی پرسنل انجام شد.

عضو مرکز تحقیقات آترواسکلروز و عروق کرونر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: یافته‌های این مطالعه نشان داد 73.5 درصد مراجعان را زنان تشکیل داده که میانگین سنی آنها 31 سال بود، 21 درصد کل مراجعان به واحد مادر و کودک، 13.5 درصد به واکسیناسیون، 11.8 درصد به دندانپزشکی، 15.6 درصد به پزشکی، 15.6 درصد به تنظیم خانواده و 22.2 درصد به سایر واحدها مراجعه کردند.

فؤادالدینی خاطر نشان کرد: بین شغل، تحصیلات، دارا بودن پرونده و وضعیت تاهل با میزان رضایت ارتباط معنی‌دار وجود داشت و میان رضایت مراجعان و مراجعه به واحدهای مختلف مراکز، ارتباطی یافت نشد.

وی در نتیجه‌گیری پژوهش خود خاطرنشان کرد: رضایت مراجعان به مراکز بهداشتی‌درمانی شهر بیرجند در حد خوب ارزیابی شده اما با توجه به انتظارات مراجعان، توجه کافی مدیران به بهبود وضعیت فیزیکی مراکز و نیز تشویق کارکنان به ارائه خدمات آموزشی کامل به ارباب رجوع ضروری است.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول