اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت گرفت

ضبط 2900 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از ضبط 2 هزار و 920 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی و معرفی 12 مرکز عرضه متخلف به مراجع قضایی خبر داد.

ضبط 2900 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوشهر

مرتضی بحرانی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: اکیپ‌های قرنطینه و کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، ماهی، میگو، مرغ، تخم مرغ و سایر فرآورده‌ها از 22 اسفند ماه سال 90 فعالیت خود را در سطح استان در قالب 22 اکیپ بهداشتی میانگین در هر روز و 37 نفر کارشناس و بازرس بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی آغاز و تا روز 13 فروردین ماه سال ‌جاری در دو شیفت کاری از ساعت هشت تا 20 کار خود را انجام دادند.

مدیر اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در ادامه افزود: در بازرسی‌های به‌ عمل آمده در این طرح 46 مورد نمونه‌برداری از محموله‌ها از کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها و غذا فروشی‌ها صورت گرفت و در 4 هزار و 264 مورد بازدید صورت گرفته از یک‌هزار و 91 مرکز عرضه، 2 ‌هزار و 920 کیلوگرم مواد غذایی با شرایط نامناسب ضبط و برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی دامپزشکی استان ارجاع شده و در همین راستا 12 مرکز عرضه متخلف نیز به همراه مستندات به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

دکتر بحرانی خاطر نشان کرد: نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی با همین جدیت در دیگر ایام سال نیز انجام می‌شود و مجموعه دامپزشکی نسبت به تضمین سلامت مواد غذایی در جامعه حساسیت ویژه خود را دارد.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول