اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت خبر داد

برگزاری همایش پیاده‌روی سالمندان در رشت

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی با محوریت سالمندان در این شهر خبر داد.

برگزاری همایش پیاده‌روی سالمندان در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسن عاقل‌منش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش پیاده‌روی سالمندان به مناسبت هفته سلامت با محوریت سالمندان در رشت برگزار می‌شود.

وی، برگزاری این همایش را با همکاری کانون بازنشستگان و هیئت ورزش همگانی استان عنوان کرد و افزود: این همایش در روز جمعه همین هفته از پارک قدس رشت برگزار می‌شود.

عضو شورای شهر رشت با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران در طول مدت فعالیت شورای نخست تا سوم، تصریح کرد: انعکاس اخبار و معضلات شهری در بسیاری از موارد موجب برطرف کردن نواقص شده است.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه خبرنگاری را حرفه‌ای ویژه خواند و اظهار داشت: این شغل توجیه اقتصادی ندارد و در واقع تلاش و کوشش خبرنگار به دلیل عشق نسبت به این حرفه است.

محسن پورفخریان، خدمت به مردم و جامعه را جزو ویژگی‌های مهم حرفه خبرنگاری نامید و تصریح کرد: رسالت رسانه‌ای دو گروه است و گروه نخست می‌گوید که باید بازتاب دهنده باشیم و مردم قضاوت کنند و گروه  دیگر می‌گویند در راستای پالایش فکری و روحی باید اخبار به نوعی هدایت شوند.

وی، ادامه داد: اعتقاد گروه نخست درست است و بازتاب دهنده صادق جزو رسالت عرصه رسانه است و هر جا که تفسیرپذیری به دور از بی‌طرفی به وجود آید انحراف ایجاد می‌شود و رسالت خبرنگار رعایت جانب بی‌طرفی است.

عضو شورای شهر رشت، قلم را سلاح خبرنگار نامید و خاطرنشان کرد: خبرنگاران با قلم خود افکار و اندیشه‌های جامعه را پالایش می‌کنند و اگر در مسیر درست هدایت شوند موجب پیشرفت جامعه می‌شوند.

وی، انتقاد را بخشی از رسالت رسانه دانست و یادآور شد: برخی‌ها اعتقاد دارند که رسانه نباید انتقاد کند و انتقاد باید سازنده باشد اما اگر انتقاد غیر سازنده هم باشد ولی وجود داشته باشد بهتر از این است که اصلا رسانه انتقاد نداشته باشد.

پورفخریان، فعالیت شورای سوم در سال 90 را همراه با بحران و چالش‌های بسیار عنوان کرد و افزود: امیدواریم در سال 91 شورا و شهرداری آرام داشته باشیم تا زمینه‌های اعتماد مقام‌های بالادست در سپردن مسئولیت‌های بیشتر و مدیریت واحد شهری بیشتر شود.

وی، شورا را نهادی نوپا خواند و تصریح کرد: شورا در حال کسب تجربه است و دموکراسی و کار جمعی را تجربه می‌کند و این کار جمعی نیاز به تمرین بیشتر دارد.

عضو شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: سال 91 آخرین سال فعالیت شورای سوم است و امیدواریم در راستای صلاح شهر و شهرداری گام برداریم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول