اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب موقت نماز جمعه ساری:

مسئولان فرهنگی سریال سرداران اسلام را تدوین کنند

خبرگزاری فارس: خطیب موقت نماز جمعه ساری گفت: از همه مسئولان فرهنگی تقاضا دارم زندگینامه سرداران اسلام را همانند سریال شوق پرواز مهیا کنند.

مسئولان فرهنگی سریال سرداران اسلام را تدوین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری اظهار داشت: جامعه ولایی ما مبتلا به این است که سیره حضرت فاطمه (س) اجرایی نمی‌شود. همچنین عروسی ولایی یکی از موارد این سیره است که باید درمان شود.

قاسمی ادامه داد: حضرت زهرا (س) لباس خود را به بینوایان می‌بخشد، اما ما لباس‌های عروسی و دامادی خود را در گنجه نگه می‌داریم تا فرزندان و نوه‌هایمان ببینند که در آن زمان چه لباسی پوشیده‌ایم و حاضر نیستیم حتی آن لباس را هم به نیازمندان ببخشیم.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) صاحب تفکر و ایده است و تمام انبیای الهی در مقابل زهرای اطهر سر تعظیم فرود آوردند، اما حضرت زهرا (س) در مقابل امام زمانش سر تعظیم فرود آورد.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم ما، مردم خوبی هستند، گفت: بیش از 33 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد، اما مردم برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های امام و انقلاب در صحنه بودند و آخرین حضور مردم، برگزاری انتخابات بود.

قاسمی خطاب به مسئولان نظام یادآور شد: مسئولان نظام، کسانی که به برکت خون شهدا در مسند هستید آیا این سیره زهرا را در زندگی فردی و اجتماعی خود اجرا می‌کنید یا نه، آرمان‌های امام و شهدا این را بر همه ما واجب کرده و تکلیف بر مسئولان است که گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

خطیب موقت جمعه ساری خاطرنشان کرد: همه را سفارش به تقوا می‌کنم و این نعمتی است که خداوند به بنده‌هایش عطا کرده است.

وی ادامه داد: سالروز شهادت سه تن از سرداران هشت سال دفاع مقدس سرداران طوسی، نبوی و نوبخت است.

این مسئول با اشاره به سالروز شهادت صیاد شیرازی و مرتضی آوینی گفت: مقام شهید خیلی بالاست که خداوند می‌فرمایند: «کشته شدگان در راه خدا ، مردگان نیستند بلکه زندگان هستند و در درگاه خدا روزی می‌خورند».

قاسمی عنوان کرد: وقتی به مقام شهید و شهادت می‌رسیم، بالاترین مقام است و هیچ خوبی بالاتر از شهادت نمی‌توان پیدا کرد.

خطیب جمعه مردم ساری بیان داشت: مقام شهید آنقدر بالاست که وقتی جانشینی پیامبر را به حضرت علی می‌دهد، لب به سخن باز نمی‌کند اما وقتی مقام شهید را به حضرت علی (ع) می‌دهند بیان می‌دارد که به خدای کعبه رستگار شدم.

وی خاطرنشان کرد: از همه مسئولان فرهنگی تقاضا دارم زندگینامه سرداران اسلام را همانند سریال شوق پرواز مهیا کنند تا نسل نو بشناسد چه شخصیت‌هایی برای دین و ارزش‌ها جان دادند.

این مسئول متذکر شد: وظیفه همه مسئولانی که دستی در کارهای فرهنگی دارند، شناخت این سرداران است.

قاسمی با اشاره به هفته فناوری هسته‌ای گفت: یکی از برکات جمهوری اسلامی دستیابی به فناوری هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از آن است.

خطیب جمعه مردم ساری تصریح کرد: توجه مقام معظم رهبری، دولت و مردم به این موضوع باعث شده که به جایگاه خوبی رسیده است.

وی درباره نامگذاری امسال، بیان داشت: رهبری در ابتدای هر سال نامگذاری دارند و راهکاری برای همه مسئولان و مردم است.

این مسئول با اشاره به شعار امسال نوروزی خاطرنشان کرد: با تبلیغاتی که دشمن راجع به کشور ما دارد، رهبری تدبیر و مدیریت خوبی به جای آورده‌اند و این باید با تفکر جهادی در کارزار اقتصادی با فتح کارزارهای تولیدی باشد.

قاسمی ادامه داد: مسئولان اجرایی باید این فرمان و رمز عملیاتی که رهبری بیان داشتند را اجرایی کنند.

خطیب جمعه مردم ساری گفت: مشکلات سر راه تولید ملی باید شناسایی شوند و فرهنگ‌سازی کنیم تا همه دست‌اندرکاران این جریان، اطلاع‌رسانی دقیق به مردم داشته باشند تا مردم به مصرف کالای ایرانی عادت کنند و نسبت به کالای بیگانه دوری داشته باشند.

وی اظهار داشت: روی تولیدات داخلی باید نظارت دقیق شود تا اگر یک ایرانی می‌خواهد از کالای ایرانی بهره ببرد، دارای کیفیت مطلوب باشد.

قاسمی تصریح کرد: وقتی یک ایرانی ببیند کالای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار نیست، چه فایده‌ای دارد.

این مسئول اضافه کرد: کارخانه تاسیس می‌شود و پول بیت‌المال صرف آن می‌شود و اگر مدیریت و نظارت نشود خروجی مناسبی ندارد.

خطیب جمعه مردم ساری با تشکر از ستاد تسهیلات سفر در استان، متذکر شد: تمام دست‌اندرکاران این ستاد فعالیت چشمگیری داشتند که قابل تقدیر و تشکر است.

وی در پایان اذعان داشت: تجربیات امسال این ستاد در سال‌های آینده مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول