اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

مجلس از تولید سریال سلمان فارسی حمایت می‏کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس با تمام قوا از تولید سریال سلمان فارسی به همت داوود میرباقری، کارگردان برجسته کشورمان حمایت می‏کند.

مجلس از تولید سریال سلمان فارسی حمایت می‏کند

حجت‏الاسلام حسن ملک‏محمدی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان درباره اخباری که مبنی بر تولید سریال سلمان فارسی به کارگردانی میرباقری منتشر شد، اظهار کرد: داوود میرباقری بدون شک چهره‏ای برجسته، متعهد و دارای فکری خلاق بوده که در کنار این‏ها، داشتن تجربه‏های بسیار موفق در تهیه سریال‏ها و فیلم‏های دینی و تاریخی نیز به ویژگی‏های وی ارزشی دو چندان می‏دهد.

این نماینده عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه امیدواریم میرباقری در تهیه مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی نیز همچون سریال امام علی (ع) و مختار نامه موفق باشد، ادامه داد: تهیه و تولید سریال سلمان فارسی اقدام شایسته و نابی است که باید به دستان با کفایت میرباقری به سرانجام برسد.

ملک‏محمدی گفت: به طور یقین بهره‏گیری از زبان هنر برای معرفی شخصیت‏های نامدار اسلام به ویژه یاران وفادار ائمه اطهار (ع)، بهترین شیوه است و مردم نیز این روش را بسیار می‏پسندند.

وی با بیان اینکه استفاده توامان از جلوه‏های سمعی و بصری در تولید آثار تلویزیونی که در زمینه معرفی اسلام و بزرگ‏مردان مسلمان انجام می‏شود می‏تواند در اشاعه فرهنگ ناب اسلامی بسیار تاثیر گذار باشد، افزود: هنر در معرفی و بیان نقش موثر ستارگان درخشان و فداکار صدر اسلام بسیار می‏تواند اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه سلمان فارسی را از اصحاب سرّ پیامبر گرامی اسلام دانست و گفت: این مرد یکی از چهره‏های درخشان و با عظمت اسلام و پرورش یافته مکتب نبی مکرم اسلام (ص) و همچنین یار شفیق مولای متقیان، علی (ع) است.

ملک‏محمدی اضافه کرد: باید از همه توانمندی‏های فرهنگی و هنری موجود در کشور و تمام هنرمندان متعهد در تهیه مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی بهره برده شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در سمنان مبنی بر اینکه آیا تا کنون در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این باره بحثی شده است یا خیر، گفت: در آغاز که ساخت این مجموعه تلویزیونی مطرح شد، در حد اشاره‏ای در کمیسیون فرهنگی درباره آن صحبت شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما اینکه با حضور خود میرباقری و به صورت مبسوط و مفصل بحثی درباره تولید سریال سلمان فارسی شده باشد، این طور نیست ولی به هر حال امیدواریم میرباقری و همکاران وی گزارشی جامع از هدف، مشکلات موجود و وسعت ساخت این سریال را ارائه دهند.

ملک‏محمدی افزود: بدون شک در جلسات آتی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بررسی این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت و امیدواریم توسط میرباقری، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه گزارش کاملی ارائه شود.

وی سیاست کلی مجلس شورای اسلامی به طور عمومی و راهبرد کمیسیون فرهنگی مجلس را به طور اخص، حمایت و پشتیبانی از سریال‏های فاخر، ارزشمند و مفید تاریخی، دینی و اسلامی بیان کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مطالبات اصلی مردم از رسانه ملی تهیه و پخش سریال‏های مفید و موثر تاریخی، دینی و فرهنگی است، یادآور شد: خوشبختانه سریال مختار نامه با استقبال فوق‏العاده مردمی در ایران و حتی سایر کشورهای مسلمان مواجه شد و در سریال امام علی (ع) نیز اینگونه بود و امیدواریم مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی نیز بر اساس همین رویه ساخته شود.

انتهای پیام/ط4000/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول