اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور قرآنی استاندار کرمان:

دشمن در جنگ نرم ناکام است

خبرگزاری فارس: مشاور قرآنی استاندار کرمان با اشاره به استقبال مناسب مردم از تولیدات قرآنی گفت: دشمن در جنگ نرم علیه ایران ناکام است.

دشمن در جنگ نرم ناکام است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین خاکساری پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: زندگی انسان‌ها به دو صورت کوثر‌گونه و یا تکاثر‌گونه است.

وی افزود: زندگی کوثرگونه به این ترتیب است که از کمترین امکانات بیشترین بهره را از عمر خود ببریم.

خاکساری بیان کرد: افراد در زندگی تکاثرگونه، مال خود را زیاد می‌کنند و دنیا را زینت می‌دهند.

وی با اشاره به عملکرد موسسه قرآنی تسنیم کرمان گفت: در این مؤسسه در زمینه قرائت، ترجمه و مفاهیم، تفسیر و نور قرآن فعالیت‌هایی انجام می‌شود.

خاکساری با بیان اینکه مردم باید گونه‌های مختلف قرائت قرآن شامل ترتیبی، سوره‌ای و آیه‌ای را داشته باشند، افزود: 16 هزار نفر در استان کرمان در ختم ترتیبی قرآن شرکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: در زمینه قرائت سوره‌ای قرآن کریم تاکنون کتاب مستحبات منتشر شده است که طی شش ماه گذشته مردم 48 هزار جلد از این کتاب را خریداری کرده‌اند.

خاکساری با اشاره به اینکه مردم استان کرمان 600 هزار جلد کتاب ترجمه و مفاهیم، 200 هزار جلد کتاب حکمت‌های نهج‌البلاغه، 63 هزار جلد کتاب نامه‌ها و خطبه‌های نهج‌البلاغه، 35 هزار جلد کتاب درباره امام حسن (ع) و 30 هزار جلد کتاب و سی‌دی در مورد امام علی (ع) را در سال گذشته خریداری کرده‌اند، گفت: این امر نشان می‌دهد که جنگ نرم دشمن علیه ایران ناکام است.

مشاور امور قرآنی استاندار کرمان تصریح کرد: در سال گذشته دو کتاب درباره امام حسن (ع) در قالب طرح هادیان معرفت توسط مؤسسه تسنیم منتشر و پخش شد.

خاکساری بیان کرد: در سال جاری نیز 10 اثر در مورد امام صادق (ع) منتشر شده است.

وی به فعالیت بنیاد فرهنگی امام مهدی (عج) در استان کرمان اشاره و بیان کرد: در زمینه مهدویت هفت طرح در استان کرمان اجرا می‌شود.

خاکساری خاطرنشان کرد: دوره‌های فرهنگ مهدویت با حضور استادان زبده برای 200 نفر از طلاب کرمانی مقیم قم برگزار شده است تا بتوانیم استادان بومی را در این زمینه تربیت کنیم.

وی تصریح کرد: 16 هزار نفر بزرگ‌سال و 40 هزار نفر دانش‌آموز در استان کرمان هر شش ماه یک‌بار بسته فرهنگی انتظار را در قالب طرح "انتظار فرهیختگان" تحویل می‌گیرند.

خاکساری با اشاره به اجرای طرح "هزار در هزار" ابراز داشت: مردم استان کرمان سالانه 207 میلیون تومان در قالب این طرح به مؤسسه تسنیم کمک مالی می‌کنند که 60 درصد این اعتبار برای بسته‌های فرهنگی و 40 درصد نیز برای فرهنگ مهدویت هزینه می‌شود.

وی گفت: یک سوم از فرهنگیان استان کرمان جزو طرح هزار در هزار هستند و 14 هزار معلم ماهانه یک ‌هزار تومان از حقوق خود را به حساب بنیاد واریز می‌کنند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول