اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دانشکده اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع):

نائینی: فتنه‌گران و جریان انحرافی بازیگران اصلی جنگ نرم هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده دانشکده اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: در جنگ نرم تبلیغاتی که دشمن علیه نظام اسلامی به راه انداخته است، فتنه‌گران و جریان انحرافی بازیگران اصلی هستند.

نائینی: فتنه‌گران و جریان انحرافی بازیگران اصلی جنگ نرم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سردار علی‌محمد نائینی پیش از ظهر امروز در جمع کارآموزان فنی و حرفه‌ای یزد با اشاره به تاریخچه‌ای از جنگ نرم اظهار داشت: جنگ نرم به عنوان یک پدیده از ابتدای زندگی بشر رواج داشته و بشر برای تحمیل اراده‌اش به دیگران، همیشه از سلاح زور استفاده نمی‌کرد بلکه راه‌هایی مانند ارعاب، تهدید، تحریک، اغوا و انتقال باورهایی به دیگران استفاده می‌کرده است.

وی ادامه داد: جنگ نرم حتی در صدر اسلام نیز برای تخریب راه و روش پیامبر اسلام (ص) بوده و دشمنان ایشان از جنگ نرم و عملیات روانی استفاده می‌کردند و با تحریک و تحریص جبهه اسلام، علیه پیامبر جنگ نرم به راه می‌انداختند.

نائینی با بیان اینکه اکنون 700 کانون جنگ نرم در آمریکا علیه ایران تشکیل شده است، بیان کرد: ماهیت جنگ جدید، جنگ فرهنگی است و در این جنگ دشمنان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که تنها تمدن و فرهنگ است که می‌تواند در مقابل آمریکا بایستد به همین دلیل اکنون ابزار کار جنگ نرم دشمنان، رسانه‌ها و کار فرهنگی است.

نائینی یادآور شد: در گذشته مظهر قدرتمندی، قدرت نظامی بود و ابرقدرت‌ها با لشکرکشی و حذف فیزیکی،‌ یک کشور را اشغال می‌کردند اما اکنون ردپای دشمن در عبور از مرزها دیده نمی‌شود بلکه دشمن با وسایل و ابزارهای مختلف مردم را به خیابان‌ها می‌کشد، امنیت و انسجام،هویت ملی و همبستگی را از بین می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: در بعد فرهنگی نیز دشمن ارزش‌های دینی و ارزش‌های یک جامعه، ولایتمداری و دین مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در بعد نظامی نیز دشمن در صدد منفعل کردن نیروها برمی‌آید تا از این طریق قدرت و آمادگی دفاعی نیروهای نظامی را تضعیف کند.

نائینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «برای مقابله با جنگ نرم باید جنگ نرم را فهمید» اظهار داشت: جنگ نرم نامحسوس است و نمونه‌های آن را بارها در طول 33 سال گذشته شاهد بوده‌ایم که فتنه 88 نیز از جمله این جنگ‌ها بوده است.

نائینی با بیان اینکه بازیگران جنگ نرم بسیار متنوع و گسترده هستند، عنوان کرد: دشمن جنگ نظامی، کودتا و شورش‌های مختلف را علیه ایران تجربه کرده، جنگ‌ سیاسی و تحریم‌ها را تجربه کرده و با استفاده از این تجربیات می‌داند که از این راه‌ها موفق نخواهد شد.

وی یادآور شد: توصیه‌های مراکز فرهنگی در آمریکا به سیاستمداران آمریکایی، بهره‌گیری از انقلاب‌های رنگی است و برای این کار بسیج می‌شوند و این اقدام برای تاثیرگذاری بر روی انتخابات است.

نائینی خاطرنشان کرد: انتخابات مهم‌ترین جایگاه حضور مردم و خنثی کردن توطئه‌های دشمن  است زیرا نشانگر مردم‌سالاری دینی و دین به عنوان دو پایه اصلی نظام است.

وی عنوان کرد: وقتی دشمن توانست با یک‌سری القائات و تهدیدات به کاهش مشارکت دامن بزند، نتیجه این خواهد بود که پیام یک انتخابات بی‌رونق و بی‌شور و شوق و بدون رقابت و حضور مردم اتفاق افتاده و دشمن نتیجه می‌گیرد که مردم نسبت به نظام اعتقاد و اعتماد ندارند.

نائینی خاطرنشان کرد: تمام رسانه‌های دشمن و قدرت‌طلبان و تجزیه‌طلبان، انتخابات با حضور 30 درصدی را پیش‌بینی می‌کنند اما مردم ثابت خواهند کرد که این‌گونه نیست و این پیش‌بینی‌ها بر باد می‌رود.

وی تاکید کرد: امروز که جمهوری اسلامی در یک مرحله تاریخی و اثرگذار در منطقه قرار دارد، تاثیر بر مردم‌سالاری دینی و اعتقادات مردم هدف قرار می‌گیرد و بازیگران این جنگ نیز فتنه‌گران و جریان انحرافی هستند.

نائینی اظهار داشت: در انتخابات معمولا سه هدف مورد نظر دشمن است، نخست تحریم انتخابات و کاهش مشارکت مردمی، سپس امنیتی کردن انتخابات و ایجاد تنش‌ها و درگیری‌ها و دامن زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای و در صورتی که اینها به نتیجه نرسید، دشمن راهکار سوم که مخدوش کردن نتیجه انتخابات است را انتخاب می‌کند و بر روی آن مانور می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه انتخابات 12 اسفند، اقتدار انقلاب اسلامی خواهد بود و مردم با حضور و هوشمندی خود شاهد قدرت و انسجام بیش از پیش در ایران اسلامی خواهند بود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول