اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

کودکان از اهداف اصلی جنگ نرم دشمنان هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: کودکان یکی از اصلی‏ترین اهداف جنگ نرم دشمنان هستند.

کودکان از اهداف اصلی جنگ نرم دشمنان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری عصر امروز در نشست مشترک جمعی از مسئولان فرهنگی استان به منظور شناسایی ظرفیت‏ها و بررسی چالش‏های حوزه کودک، نوجوان و جوان در کانون پرورش فکری خراسان‌رضوی اظهار کرد: حوزه کودک و نوجوان در خانواده چالش‏هایی دارد همه اتفاقات ناگوار خانواده به ‏طور مستقیم روی کودک اثر می‏گذارد، همین طور در جامعه با چالش‏های متفاوتی رو به روست نخستین حضور اجتماعی کودک مدرسه است که با آمدن هر وزیر به سمتی برده می‏شود و همین طور در مواجه با سیاست و حکومت هم چالش دارد.

غفاری تأکید کرد: چالش‏ها در این حوزه بسیار زیاد است اما نباید فراموش کنیم که فرصت‌‏های بسیاری هم در این زمینه داریم، مهم‌ترین فرصت ما در حوزه دفاع نرم، قرآن است، قرآن، احادیث اولیای الهی و ائمه، فرامین امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری، هیئت‌ها، مساجد، اعیاد دینی و ... همه فرصت‏هایی هستند که توسل به آنها ما را مصون می‏کند.

در ادامه مدیر کانون پرورش فکری خراسان‌رضوی نیز با تأکید بر ظرفیت‏های کانون خواستار همکاری بیشتر نهادهای فرهنگی استان شد.

راضیه باباخانی گفت: در مشهد 40 مرکز و 16 هزار عضو فعال داریم در حالیکه با توجه به امکانات و ظرفیت‏ها، هر مرکز ما باید هزار عضو داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما معمولاً از هنر به‏ عنوان واسطه‏های آموزشی استفاده می‏کنیم از این‏رو انتظار داریم خلا‏های موجود با همکاری آموزش و پرورش پر شود، زیرا هر چه کانون فعال‏تر باشد بچه‏ها ما در مقابل تهاجم فرهنگی مصون‏تر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی نیز در ادامه با استناد به دو راهکار اصلی دشمن در مقوله تهاجم و جنگ نرم گفت: در هردوی این موارد این هنر است که نقش‏آفرینی می‏کند و در این بین باز نقش ادبیات بیشتر است.

محمدتقی فخریان ادامه داد: همه با همین ابزار هنری علیه ما وارد میدان می‌شوند از همین‌رو ما هم از همین دوره کودکی باید خودمان به سمت هنر برویم تا بتوانیم با این راهبردها مبارزه کنیم.

فخریان تأکید کرد: کانون می‌تواند با مراقبت از نیروهایش تا زمان ورودشان به دانشگاه علاوه بر رشد آنها از ورودشان به جبهه‌های مخالف جلوگیری کند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول