اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی مساجد کشور:

مساجد نماد قدرت مسلمانان در جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی مساجد کشور گفت: مساجد نماد قدرت مسلمانان، در جنگ نرم است.

مساجد نماد قدرت مسلمانان در جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا جعفری ظهر امروز در نوزدهمین همایش سالروز تأسیس کانون‌های مساجد استان در جمع مدیران کانون‌ها، هیئت امنای مساجد، ائمه جماعات و مدیران مساجد محور اظهار داشت: در جنگ سرد دشمنان به دنبال شناسایی مراکز استراتژیک و مهم کشورها به منظور انهدام آنها هستند ولی در جنگ نرم مسجد از مهم‌ترین نقاط استراتژیک مورد توجه دشمن و نماد قدرت مسلمانان است.

وی افزود: حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) و امامزادگان، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مساجد، پایگاه‌های بسیج، از مهم‌ترین مراکز مورد توجه دشمنان در جنگ نرم هستند و باید در این راستا فعالیت‌ها و کارکردهای مساجد جدی‌تر احیا و مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی مساجد کشور نماد دینی را متفاوت با هویت دینی عنوان و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از تفکر شیعی است و دلیل هجمه دشمنان به کشور و نظام تنها معطوف به انرژی هسته‌ای نمی‌شود بلکه بهانه‌ای است تا به واسطه آن اندیشه و باورهای ما را به یغما ببرند.

وی بیان داشت: اندیشمندان غربی امروز بر این باور رسیده‌اند که تفکرات کمونیستی و لیبرال دموکراسی دیگر جایی در اداره جهان ندارند و این تفکر شیعی است که امروز جهان را احاطه کرده و ایران به عنوان نماد عینی این تفکر در جهان به شمار می‌رود.

جعفری مساجد را مکانی برای رشد تفکرات دینی در بین مردم و به خصوص قشر جوان برشمرد و اظهار کرد: نباید به تدبیر دشمنان جامه عمل پوشانده و با افزایش بازی و سرگرمی جوانان را نسبت به سیاست پلید دشمنان بی‌اهمیت کنیم، بلکه باید رسالت بسیار عظیم و ارزشمند مسجد را متناسب با تفکرات روز برای جوانان و نوجوانان روشن و آنها را به این سمت جذب کنیم.

انتهای پیام/و۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول