اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان خبر داد

راه‌اندازی 3 مرکز توانبخشی سالمندان در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از راه‌اندازی سه مرکز توانبخشی شبانه‌روزی سالمندان در رشت و صومعه‌سرا خبر داد.

راه‌اندازی 3 مرکز توانبخشی سالمندان در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت رحیم تکاملی ظهر امروز در جلسه بهزیستی استان با اشاره به بهره‌برداری مراکز توانبخشی شبانه‌روزی سالمندان، اظهار داشت: به‌زودی سه مرکز توانبخشی شبانه‌روزی سالمندان در رشت و صومعه‌سرا افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مراکز سالمندان در استان افزود: در حال حاضر 22 مرکز توانبخشی سالمندان به صورت خصوصی و خیریه در گیلان فعالیت می‌کنند.

این مسئول، ادامه داد: از این تعداد، هفت مرکز به صورت ویزیت در منزل برای ارائه خدمات به سالمندان معلول، 11 مرکز توانبخشی شبانه‌روزی و چهار مرکز توانبخشی روزانه در گیلان فعال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تغییر هرم جمعیتی گیلان به طرف افزایش سالمندی است، تصریح کرد: این نیاز احساس می‌شود که زمینه‌های لازم برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان صورت گیرد. در این راستا بهزیستی استان توانسته است با ارائه خدمات توانبخشی در منزل، ایجاد مراکز روزانه سالمندی و شبانه‌روزی گامی مهم برای توانمندسازی سالمندان معلول بردارد.

وی با تصریح بر اینکه تلاش بهزیستی برای نگه داشتن سالمندان در خانه و در نزد خانواده است، یادآور شد: این کار موجب می‌شود تا خانواده نیز از موهبت وجود آنها و تجاربشان بهره‌مند شوند و سالمندان هم احساس رضایت کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان، توجه به آسایشگاه‌های شبانه‌روزی سالمندان را از برنامه‌های مراحل نهایی بخش توانبخشی استان ذکر کرد.

به گفته وی در حال حاضر بالغ بر یک‌هزار و 500 نفر از سالمندان معلول از خدمات مراکز توانبخشی بهره‌مند هستند.

تکاملی مناسب‌سازی را یکی از مقوله‌های اصلی و مهم برای سالمندان و معلولان دانست و یادآور شد: مناسب‌سازی، رعایت حقوق شهروندان معلول و دسترسی آنها به مراکز بوده و در ماده 20 قانون جامع حمایت از معلولان به بحث مناسب‌سازی و دسترسی معلولان تاکید شده است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت اجرای کامل این قانون بسیاری از مشکلات معلولان برطرف می‌شود و فرد معلول نیاز به کمک و مساعدت دیگران پیدا نمی‌کند.

این مسئول با بیان اینکه مناسب‌سازی نه تنها برای معلولان بلکه برای سالمندان و زنان باردار و کودکان نیز نیاز است، متذکر شد: امیدواریم مناسب‌سازی استان در آینده رشد چشمگیری پیدا کند.

وی مناسب‌سازی معابر، فضاهای دولتی و عمومی استان را از موارد مهم و قابل پیگیری عنوان کرد و خواستار توجه نهادهای دولتی و عمومی استان نسبت به این امر شد.

به گفته تکاملی در حال حاضر حدود 31 هزار نفر معلول در بانک اطلاعاتی مددجویان بهزیستی استان ثبت‌نام کرده‌اند و حدود هفت هزار و 200 نفر از معلولان به صورت ماهانه مستمری می‌گیرند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز توانبخشی استان اذعان داشت: 64 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی با نظارت بهزیستی گیلان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول