اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان:

شورای ساماندهی سالمندان تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان از تشکیل شورای ساماندهی سالمندان هرمزگانی خبر داد و گفت: امید است با تشکیل این شورا زمینه آسایش هر چه بیشتر سالمندان فراهم شود.

شورای ساماندهی سالمندان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری صبح امروز در جلسه شورای ساماندهی سالمندان بر حل مسائل این قشر با استفاده از تمام ظرفیت استان تأکید کرد و اظهار داشت: آموزه‌های دین اسلام احترام به سالمندان و افراد کهن‌سال را یک امر ضروری دانسته و ما نیز باید این امر را جدی گرفته و زمینه‌های لازم را برای زندگی خوب این قشر فراهم کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با تشکیل شورای ساماندهی سالمندان بتوان از این فرصت و ظرفیت استفاده کرده و ضمن بهره‌مندی از تجربیات سالمندان افتخارآفرین در راستای آسایش و برآورده کردن نیازمندی‌های اجتماعیشان در سطح جامعه گام‌های مؤثری برداشته شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان مراقبت برای دو نسل کودک و سالمند را ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: روان‌شناسان دو مرحله کودکی و پیری را به عنوان مراحل مهم و خطیری دانسته‌اند که نیازمند مراقبت و توجه هستند لذا باید در این زمینه با تدوین برنامه عملیاتی و تلاش در راستای اهداف مشخص که منتج به نتیجه مثبت باشد بسیار لازم و ضروری است.

بامری موضوع ورزش سالمندان را با اهمیت ارزیابی کرد و افزود: سالمندان از همه بیشتر در معرض خطر هستند لذا توجه به ورزش آنان بسیار مهم و ضروری است و در اسلام هم تأکید شده که باید به سالمندان احترام بگذاریم و حرمت این عزیزان را نگه‌داریم پس باید برای این مهم با همکاری و هم‌فکری برنامه‌ریزی کنیم و همه کمک کنند تا ورزش سالمندی در جامعه جا بیفتد و اجرایی شود.

در این نشست مدیرکل بهزیستی استان گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه تشکیل کمیته آموزش، بهداشت و سلامت، کمیته رفاه و خدمات اجتماعی، کمیته فرهنگی و ورزشی، کمیته شهرسازی و معماری ارائه کرد.

در پایان این نشست مقرر شد به منظور بررسی مشکلات و دیدار با سالمندان جلسه بعدی در محل اسکان سالمندان تشکیل و کمیته‌های چهارگانه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی خود را ارائه و در هفته سلامت همایشی تحت عنوان سلامت و سالمند با هدف تجلیل از سالمندان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول