اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بسترهای مناسب جامعه سالمندان ایجاد شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بسترهای فرهنگی، اقتصادی لازم برای ارتقای جایگاه سالمندان ایجاد شود.

بسترهای مناسب جامعه سالمندان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه، امروز هفتمین و آخرین جلسه شورای سلامت استان در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: هفته سلامت در تقویم جمهوری اسلامی ایران از 18 فروردین‌ماه آغاز و در 24 همان ماه پایان می‌پذیرد؛ که با توجه به اهمیت و نقش سلامت در زندگی انسان وظیفه دست‌اندرکاران حوزه سلامت سنگین‌تر می‌شود و  امیدواریم بتوانیم با همکاری همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، مسئولان و شاغلان حوزه سلامت ضرورت‌ها و بایسته‌های برگزاری هفته سلامت را به شایستگی محقق سازیم.

محمدرضا نیکبخت اضافه کرد: در تقویم سازمان بهداشت جهانی 7 آوریل را روز جهانی بهداشت ثبت کرده‌اند و شعار سال را سالمندی سالم انتخاب کرده‌اند که بیانگر اهمیت سلامت برای سالمندان است و تحقق این مهم یعنی داشتن سالمندانی سالم کار و تلاش گسترده‌ای می طلبد و تک‌تک مردم کشور ما علاوه بر وظیفه شرعی و اخلاقی مسئولند برای داشتن اجتماع سالم موضوع سالمندی  را مد نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه جمعیت سالمندان در حال افزایش است و حتماً با افزایش بهداشت در کشور جمعیت سالمندان از 8 درصد کنونی هم بیشتر می‌شود که از یک نظر خبر خوشایندی است؛ اما این خبر خوشایند که معنایش افزایش بهداشت و امید به زندگی در ایران اسلامی است ضرورت‌هایی را ایجاب می‌کند و آن ایجاد زیر ساخت و بسترهای فرهنگی اقتصادی لازم برای ارتقای جایگاه سالمندان و داشتن جامعه سالمی است.

جلال منکرسی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه اعلام کرد: دین مقدس اسلام، مقام  و عزت سالمندان را در حد مقام و عزت پیامبران الهی می‌داند و از جمله در حدیث شریفی امیرالمومنین علی (ع) می فرماید «الشیخ فی قومه کالنبی فی امته» که دقیقاً مقام سالمندان و پیران سپید موی را در خانواده‌هایشان به مقام پیامبران در امتشان تشبیه کرده است.

انتهای پیام/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول