اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت جیرفت:

مصرف فست‌فودها سبب بیماری‌های قلبی سالمندان می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان، بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در سالمندان و گرفتگی رگ‌ها از جمله ضررهای مصرف زیاد غذاهای فست‌فود است.

مصرف فست‌فودها سبب بیماری‌های قلبی سالمندان می‌شود

لطفعلی مسلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با کاهش مصرف فست‌فودها و افزایش استفاده از میوه‌ و سبزی‌ها می‌توان از ابتلا به اضافه وزن پیشگیری کرد.

وی با تأکید بر کمتر از دو ساعت استفاده روزانه از رایانه و تلویزیون افزود: همچنین برای مقابله با افزایش وزن بهتر است، روزانه 30 دقیقه فعالیت بدنی یا پیاده‌روی انجام شود.

مسلمی با بیان اینکه باید در سبد غذایی بیشتر از لبنیات و شیر کم‌چرب استفاده شود، تصریح کرد: همچنین باید از مصرف نوشابه‌های گازدار، آب‌میوه‌های صنعتی و تنقلات کم‌ارزش به ویژه در میان کودکان اجتناب کرد.

وی با تأکید بر عدم استفاده از مصرف روغن جامد ابراز داشت: مصرف دیگر روغن‌ها را نیز باید تا حد امکان کاهش داد.

مسلمی با اشاره به اینکه برای کاهش وزن باید از رژیم‌های خودسرانه پرهیز کرد، بیان داشت: با تغذیه صحیح، کنترل وزن و فعالیت بدنی می‌توان، سلامتی خود را حفظ کرد.

وی با اشاره به اینکه همبرگر، پیتزا و سیب‌زمینی سرخ شده از جمله غذاهای فست‌فود با حجم کم اما پرکالری و چرب هستند، گفت: مصرف این غذاها که امروزه در برنامه غذایی افراد جای خود را به غذاهای سالم و مغذی داده است، خطرات جدی برای سلامت تمام گروه‌های سنی به ویژه کودکان و سالمندان در پی دارد.

مسلمی عنوان کرد: به این ترتیب اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان، بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در سالمندان و گرفتگی رگ‌ها از جمله ضررهای مصرف زیاد غذاهای فست‌فود است.

وی با بیان اینکه تغذیه کافی و مناسب موجب شفافیت و روشن شدن پوست می‌شود، اذعان داشت: با توجه به اینکه پوست مانند یک سد حفاظتی برای بدن عمل می‌کند، باید با رعایت یک برنامه غذایی مناسب این سد حفاظتی را تقویت کرد.

مسلمی خاطرنشان کرد: مطالعات علمی نشان داده که استفاده از یک رژیم غذایی کم‌چرب در افرادی که سابقه ابتلا به سرطان پوست را داشته‌اند، توانسته، رشد سلول‌های سرطانی را کاهش دهد در حالی که رژیم غذایی پرچرب اثر عکس داشته است.

وی اظهار داشت: مصرف میوه، سبزی، آجیل، ماست، حبوبات، تخم‌مرغ، روغن‌های گیاهی‌، غلات سبوس‌دار، چای و آب سبب می‌شود تا پوست کمتر دچار چین و چروک شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول