اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری برنامه‌های هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

جمعیت سالمندان جهان تا سال 2050 به 2 میلیارد نفر می‌رسد

خبرگزاری فارس: مجری برنامه‌های هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر جمعیت سالمندان در جهان، 650 میلیون نفر است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2050، جمعیت این افراد به 2 میلیارد نفر برسد.

جمعیت سالمندان جهان تا سال 2050 به 2 میلیارد نفر می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید ابن‌یمین ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت نزدیکی به هفته سلامت اظهار داشت: هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین‌ماه سال 91 برگزار می‌شود که بنابر شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر «زندگی سالم، طول عمر بیشتر» تمام برنامه‌ این هفته با محوریت سالمندان در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: از آغاز هفته سلامت به ترتیب بر شعارهای سالمندی و ورزش و سلامت معنوی، آموزش همگانی، حوادث و بلایا، شهر دوست‌دار سالمند، سلامت و همکاری‌های بین‌بخشی، مراقبت در برابر بیماری‌ها، سالمندی و کرامت اجتماعی برنامه‌ریزی شده است.

مجری برنامه‌های هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: هدف از اجرای برنامه‌های این هفته، فرهنگ‌سازی در راستای خدمت بیشتر به سالمندان و ارائه خدمات بهتر به این گروه به منظور حفظ کرامت اجتماعی این افراد و ادامه حیاتشان با نشاط و سرزندگی است.

وی ادامه داد: مسئولان، آحاد جامعه، محصلان و سالمندان گروه‌های هدف کمیته سلامت سالمندی هستند که برای هر کدام از آنها پیام‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

ابن‌یمین با اشاره به اینکه «فرصت خدمت به سالمندان را از دست ندهیم» و «احترام به سالمندان، احترام به من است» به ترتیب پیام مسئولان و آحاد جامعه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: پیام محصلان با عنوان «در خانه‌ای که بزرگ‌ترها را کوچک شمارند، کوچک‌ترها هرگز بزرگ نمی‌شوند» در نظر گرفته شده و برای خود سالمندان پیامی مبنی بر «سالمندی نه درد است نه بیماری، بخشی از زندگی است» اعلام شده است.

وی برگزاری نشست‌های بین‌بخشی با حضور دستگاه‌هایی که می‌توانند در فعالیت‌های عرصه سلامت، شرکت داشته باشند را خواستار شد و تأکید کرد: جمعیت سالمندان در جهان 650 میلیون نفر است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2050 این میزان به 2 میلیارد نفر برسد.

مجری برنامه‌های هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نصب صندلی‌های ویژه در اتوبوس‌ها تا ایجاد فضای مناسبی برای تردد و حمل و نقل سالمندان را به مسئولان شهرداری اصفهان پیشنهاد داد و گفت: حساس‌سازی مسئولان استان نسبت به سلامتی سالمندان و اجرای برنامه پیاده‌روی سمبولیک برای سالمندان با همکاری اداره تربیت‌بدنی از جمله برنامه‌هایی است که برای هفته سلامت در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: ویزیت سالمندان در مراکز درمانی با رویکرد پیشگیری از بیماری‌های سالمندی، بازدید مسئولان از مراکز سالمندی سطح شهر و استقرار پایگاه‌های سلامت در محل نماز جماعت اصفهان و شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته سلامت سالمندان برگزار می‌شود.

ابن‌یمین افزود: با توجه به اینکه جمعیت جهان رو به سالمندی حرکت می‌کند که جامعه ما را نیز شامل می‌شود، باید خود را برای خدمت‌رسانی ویژه به آنها آماده کنیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول