اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف رشت خبر داد

حضور یک‌میلیون زائر نوروزی در بقاع متبرکه رشت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رشت از حضور بالغ بر یک‌میلیون نفر زائر نوروزی در بقاع متبرکه رشت خبر داد.

حضور یک‌میلیون زائر نوروزی در بقاع متبرکه رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: اوقاف ظرفیت بالایی دارد و علاقه مردم با توجه به دین و فرهنگ و آیین نسبت به اهل بیت (ع) ویژه است.

وی، با بیان اینکه مردم بیشترین حضور را در بقاع متبرکه دارند، تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در نوروز امسال با برنامه‌های مختلف در بقاع متبرکه شهرستان رشت برگزار شد.

این مسئول، ارتقای سطح آگاهی زائران نسبت به بقاع متبرکه و خدمات‌رسانی مطلوب برای زائران و ترویج فرهنگ وقف را از اهداف طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

وی، تشکیل ستاد نوروزی طرح آرامش بهاری را از 28 اسفند 90 تا 14 فروردین جاری ذکر کرد و افزود: این طرح در 60 بقعه شهرستان رشت برگزار شد.

علیزاده توزیع 5 هزار بروشور معرفی بقاع شاخص و همراهی با ستاد برای اسکان مسافران را از جمله برنامه‌های طرح آرامش برشمرد.

وی، اذعان کرد: در نوروز امسال 40 هزار نفر مسافر در پنج بقعه شاخص گیلان اسکان موقت داده شدند که شامل بقعه خواهر امام رضا (ع)، امامزاده هاشم، امامزاده حنفیه و امامزاده حمزه رودبار و امامزاده قاسم آستارا است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رشت برپایی مراسم تحویل سال نو را یکی از برنامه‌های مهم طرح آرامش بهاری ذکر کرد و یادآور شد: مراسم ویژه تحویل سال نو در بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت برای نخستین بار برگزار شد که 4 هزار نفر شرکت کننده داشت.

وی، توزیع یک‌هزار و 391 جلد قرآن کریم بین زائران بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت را از دیگر اقدام‌ها بیان کرد و افزود: در این روز 10 هزار بروشور در بین زائران توزیع شد.

علیزاده استفاده از خادمان افتخاری و ایجاد فضای مناسب در برخی از بقاع رشت را جزو اقدام‌های صورت گرفته عنوان کرد و متذکر شد: برپایی خیمه‌های معرفت نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که با استقبال زائران مواجه شد.

وی، با تصریح بر اینکه خیمه‌های معرفت در دو بقعه شاخص رشت برگزار شد، خاطرنشان کرد: این طرح در بقعه خواهر امام رضا (ع) و امامزاده هاشم سراوان رشت برگزار شد.

این مسئول، حضور 10 روحانی اعزامی از قم در خیمه‌های معرفت را از جمله اقدام‌ها دانست و تصریح کرد: دو تیم بازرسی و نظارت با حضور در 60 بقعه گزارش کار را ارائه می‌دادند.

وی، از حضور بالغ بر یک‌میلیون مسافر زائر نوروزی در بقاع متبرکه رشت به ویژه در بقعه خواهر امام رضا (ع) و امامزاده هاشم این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول