اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان طرح نوروزی آرامش بهاری

4 میلیون زائر بقاع متبرکه خراسان‌رضوی را زیارت کردند

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: در طرح نوروزی آرامش بهاری امسال 4 میلیون نفر، امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان خراسان‌رضوی را زیارت کردند.

4 میلیون زائر بقاع متبرکه خراسان‌رضوی را زیارت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی، سیدمحمد فتحی اظهار کرد: در این طرح که نوروز امسال در 144 بقعه از بقاع متبرکه و امام‌زادگان استان اجرا شد، 21 بقعه آمادگی اسکان زائران را داشتند که 21 هزار و 901 زائر در امام‌زادگان و بقاع متبرکه و 75 هزار و 287 زائر در حسینیه‌های مشهد اسکان داده شدند، وی برگزاری حلقه‌های معرفت در 44 بقعه متبرکه را از برنامه‌های این طرح عنوان کرد و افزود: در ایام نوروز 676 حلقه معرفت در بقاع و امام‌زادگان استان برگزار شده که 20 هزار و 420 زائر از این برنامه بهره برده‌اند.

وی هم‌چنین از توزیع 50 هزار نقشه بقاع استان، 10 هزار نسخه کتاب چلچراغ ویژه آموزش آداب زیارت امام‌زادگان و بقاع متبرکه، 260 هزار برگ مسابقه کتبی نوروزی، 38 هزار نسخه ویژه‌نامه و 23 هزار دفترچه آرامش بهاری در قالب این طرح خبر داد.

فتحی با اشاره به همکاری 51 مبلغ روحانی در این طرح اضافه کرد: علاوه بر این، 55 جلسه سخنرانی نیز با حضور اساتید شهیری چون حضرات آیات و حجج اسلام مهدوی، توکل، صدیقی، حسینی‌خراسانی، میرمرشدی، عرفان، ماندگاری، دهنوی، راستگو، فرحزاد و فرازی برگزار شده است.

فتحی در ارتباط با مسابقات برگزار شده در این طرح افزود: مسابقه پیامکی آرامش بهاری با موضوع معرفی امام‌زادگان شاخص استان از طریق برنامه "صدای زائر" صدای خراسان‌رضوی و مسابقه عکس آرامش بهاری با همکاری انجمن عکس استان خراسان‌رضوی و با موضوعات نماز و نیایش، نیاز و توسل، اشک و دعا، خانواده و کودک، نشاط و آرامش، نذورات، گنبد،گلدسته و ضریح در ایام نوروز امسال برگزار شده است.

به گفته فتحی از دیگر برنامه‌های این طرح، برگزاری برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در امام‌زاده محروق، فضل بن شاذان و امام‌زاده یحیی نیشابور، امام‌زاده سلطان ابراهیم قوچان، امام‌زادگان یاسر و ناصر طرقبه، امام‌زاده سید حمزه کاشمر، امام‌زاده سیدعبدالعزیز دهسرخ و امام‌زاده یحیی بن زید میامی و خواجه اباصلت مشهد بوده است.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی در توضیح سایر برنامه‌های نورزوی این اداره افزود: غبارروبی بقاع متبرکه، اجرای ویژه برنامه تحویل سال در 55 بقعه، عطرافشانی گلزار شهدای سه بقعه استان، ساماندهی 20 گروه سرود ویژه بقاع و امام‌زادگان و برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری از دیگر برنامه‌های طرح نوروزی بقاع و امام‌زادگان استان بوده است.

فتحی افزود: پوشش خبری و رسانه‌ای اجرای این طرح از طریق شبکه‌های تلویزیونی الکوت کشور کویت، الغدیر عراق، المنار لبنان، الهلال ترکیه و العالم و شبکه‌های رادیویی سراسری سازمان صدا و سیما، رادیو معارف و رادیو استان خراسان‌رضوی انجام شده است. ‌

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول