اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح آرامش بهاری درجوار امامزادگان فارس

600 بقعه متبرکه فارس میزبان زائران نوروزی بوده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر اوقاف و امور خیریه فارس گفت: در ایام نوروز غیر از حرم شاهچراغ (ع)، 5 میلیون زائر به امامزادگان و بقاع متبرکه این استان مشرف شدند.

600 بقعه متبرکه فارس میزبان زائران نوروزی بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده اظهار داشت: پس از حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، حرم سید علاالدین حسین (ع) بیشترین زائران را از میان مسافران نوروزی فارس به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: پس از سید علاالدین حسین (ع)، امامزاده اسماعیل فسا، امامزاده سید حسین کازورن و آقا شهید فراشبند بیشترین میزان زائران استان فارس را به خود اختصاص داده به طوری که در ایام نوروز روزانه بیش از 4 هزار خودرو در مقابل امامزاده آقا شهید ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل اوقاف فارس گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه  این استان از 28 اسفند 90 تا 14 فروردین جاری با طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان، به مسافران و زائران استان فارس خدمات‌رسانی کرده است.

محمدزاده اضافه کرد: این طرح در بیش از 600 بقعه متبرکه، 35 مسجد بین راهی و 15 مسجد تاریخی این استان اجرا شده است.

وی با اشاره به طرح زائر کوچولو و اجرای آن برای کودکان زیر 10 سال تصریح کرد: کودکان زیر 10 سال که همراه خانواده خود به فارس سفرکرده‌اند هدیه متبرک شامل کتابچه، عطر، سجاده و... را از سازمان اوقاف دریافت کرده‌اند و در این طرح با شخصیت و زندگی‌نامه امامزادگان این استان به ویژه احمدبن موسی و سید علاالدین حسین آشنا می‌شوند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در ایام بارندگی نوروز 30 هزار خانوار از مسافران در 100 حسینیه ساماندهی و اسکان یافتند.

وی تصریح کرد: مساجد سورمق آباده در ایام نوروز بیشترین خدمات را به مسافران ارائه داده‌اند.

مدیرکل اوقاف فارس اذعان داشت: در ایام نوروز بیش از 300 غرفه در مقابل بقاع متبرکه فارس به مسافران نوروزی ارائه خدمات کرده‌اند.

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول