اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف دشتستان خبر داد

رشد 100 درصدی زائران اماکن مذهبی دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان از رشد 100 درصدی زائران اماکن مذهبی دشتستان خبر داد.

رشد 100 درصدی زائران اماکن مذهبی دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان محمدرضا باقری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان دشتستان دارای اماکن مذهبی و امامزاده‌های بسیار ارزشمند و مهمی است و بیشترین تعداد موقوفات و اماکن مذهبی را دارد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان خاطر نشان کرد: بر اساس آمار رسمی هم‌اکنون در شهرستان دشتستان 515 موقوفه شناسنامه‌دار وجود دارد که شامل 245 مسجد، 149 حسینیه و 108 بقعه و امامزاده است.

 

باقری بر لزوم تجهیز و بهسازی اماکن متبرکه تاکید و اضافه کرد: باید از همه توان و ظرفیت موجود برای حراست از موقوفات و بازسازی و بهسازی این اماکن مقدس استفاده کنیم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.

 

وی از بازدید چشمگیر مهمانان نوروزی از اماکن متبرکه و امام‌زاده‌های دشتستان خبر داد و افزود: امامزاده شاهزاده ابراهیم، شاه پسرمرد، شاهزاده احمد دالکی، شاه نورالدین عیسوند، نورالدین بندارو، قطب‌الدین حیدر درودگاه، آقا میرهداف سعدآباد، فقیه ضیاء تنگ زرد و شاهزاده اسماعیل درنگ در تمام تعطیلات نوروزی شاهد حضور گردشگران و مسافران نوروزی بودند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان از رشد 100 درصدی زائران اماکن مذهبی دشتستان خبر داد و گفت: در تعطیلات نوروز بیش از 114 هزار گردشگر و مهمان نوروزی از بقاع متبرکه و امام‌زاده‌های دشتستان بازدید کردند که بیش از 100 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

 

وی یادآور شد: ساماندهی بقاع متبرکه و تجهیز و بازسازی این اماکن از اقدامات مهم در شهرستان دشتستان بوده و مسافران و زائران این اماکن از وضعیت موجود ابراز رضایت داشته‌اند.

 

باقری بیان کرد: از همه توان و ظرفیت موجود برای گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در شهرستان بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

 

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول