اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد رودبار:

هنرمندان، فرهنگ ایثار و شهادت را انتقال دهند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار گفت: ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به بدنه جامعه با حمایت از نویسندگان، هنرمندان و طراحی یادمان‌ها صورت می‌گیرد.

هنرمندان، فرهنگ ایثار و شهادت را انتقال دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، غلامرضا دولتی صبح امروز در نخستین جلسه کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سال 91 این شهرستان با تبریک سال نو اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موضوعی حیاتی برای جامعه اسلامی است.

وی افزود: جلسات کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رودبار هر ماه یک بار برگزار می‌شود و اعضای کارگروه باید هر سه ماه یک بار گزارشی از اقدام‌های انجام شده را به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند.

دبیر کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رودبار با اشاره به شرح فعالیت دستگاه‌های مختلف نسبت به مقوله ایثار و شهادت و ایثارگران، گفت: فعالیت دستگاه‌ها در دو بخش فرهنگی و خدماتی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌گیرد.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده را مهم دانست و اذعان کرد: خدمت رسانی به ایثارگران نیز لازمه قدردانی از تلاش‌های آنان است.

دولتی تصریح کرد: ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به بدنه جامعه با حمایت از نویسندگان، هنرمندان و طراحی یادمان‌ها صورت می‌گیرد.

وی فرماندار رودبار را رئیس کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان معرفی کرد و گفت: امام جمعه رودبار، معاون فرماندار، نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندهان نظامی و انتظامی و یک نفر از روسای دانشگاه‌ از اعضای این کارگروه هستند.

این مسئول، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، تبلیغات اسلامی، نماینده صدا و سیما، تربیت بدنی، جهاد کشاورزی، مشاور فرماندار در امور ایثارگران، دو نفر از چهره‌های شاخص ایثارگران و فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار را از دیگر اعضای این کارگروه عنوان کرد.

وی گسترش روحیه ایثار و شهادت را مهم‌ترین هدف این کارگروه دانست و اذعان کرد: با تشکیل این کارگروه خدمات‌دهی به ایثارگران و خانواده‌های شهدا و اجرای برنامه‌های ترویج ایثار و شهادت تمرکز می‌یابد.

دولتی، وجود روحیه ایثار و شهادت در جامعه را امری حیاتی خواند و یادآور شد: ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شده است.

به گفته وی، جامعه‌ای سرزنده و موفق است که بتواند روحیه ایثار و شهادت‌طلبی را به بدنه جامعه منتقل کند و این امر در کشور جمهوری اسلامی ایران که طبق تعالی اسلامی شکل گرفته است، اهمیت زیادی دارد.

دبیر کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رودبار با بیان اینکه شهدا به تکریم ما نیاز ندارند، خاطرنشان کرد: این ما هستیم که باید از شهدا مدد بگیریم تا روحیه ایثار و شهادت‌طلبی را در جامعه جاری کرده و به حیات طیبه برسیم.

وی، لازمه دستیابی به حیات طیبه در جامعه را نزدیکی و زنده نگه داشتن آرمان‌های شهدا دانست و ابراز کرد: یکی از راه‌های زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا نصب تصاویر در سطح شهر، نامگذاری ابنیه و اماکن به نام شهداست.

فرماندار رودبار نیز در این کارگروه کار برای شهدا را وظیفه‌ای انقلابی و اداری نامید و اظهار داشت: هماهنگی اداره‌ها و نهادهای فرهنگی شهرستان در این زمینه اهمیت دارد.

ایرج موذن، پیش‌بینی اعتبارات درباره اجرای برنامه‌های ذکرشده به منظور نیل به اهداف کارگروه را مورد تاکید قرار داد و از متولیان امر خواست برای اجرای هر چه بهتر اهداف و برنامه‌ها تلاش کنند.

امام جمعه رودبار نیز در این جلسه، فرهنگ ایثار و شهادت را عامل حفظ کشور دانست و بیان کرد: آنچه آمریکا از آن واهمه دارد موشک‌های ایران نیست بلکه فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت‌الاسلام مسعود داودی، بر ضرورت برگزاری پررنگ یادواره‌ها، بازسازی مزار شهدا و نصب تابلو تمثال سرداران شهید رودبار در ورودی شهرهای این شهرستان تاکید کرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول