اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کردستان اعلام کرد

اشتغالزایی برای 2200 نفر از جامعه ایثارگران در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید کردستان از اشتغالزایی بیش از 2هزار و 200 نفر از جامعه ایثارگران استان در سال جاری خبر داد.

اشتغالزایی برای 2200 نفر از جامعه ایثارگران در کردستان

محمد سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:  172 نفر از این افراد در ارگان‌ها و نهادهای دولتی، 92 نفر به واسطه تسهیلات خود اشتغالی، یک‌هزار و 985 نفر با ایجاد زمینه اشتغال در حوزه کسب کار خرد، اجرای دو طرح اشتغالزایی از محل بنگاه‌های زودبازده و پرداخت 22 مورد وام از محل صندوق مهر امام رضا (ع) مشغول به کار شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید کردستان افزود: ارائه آموزش‌های حرفه‌ای افراد جویای کار جامعه هدف بنیاد در قالب دوره کارورزی استاد شاگردی به منظور آماده‌سازی برای ورود به بازار کار یکی از برنامه‌های امسال بنیاد بود.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ ترویج علوم قرآنی در بین خانواده‌های شاهد از دیگر اولویت‌های بنیاد شهید استان است که در طول سال‌جاری 3 هزار و 200 نفر  از  خانواده‌های شاهد در دوره‌های مختلف حفظ، قرائت، تفسیر و مسابقات مختلف شرکت کرده‌اند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جامعه ایثارگران و استفاده آنان از معنویت فضاهای زیارتی امسال بیش از 3 هزار نفر از جامعه ایثارگران استان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس، قم و مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده‌اند.

وی ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی در میان جامعه ایثارگران را یکی از  اولویت‌های بنیاد شهید عنوان کرد و افزود: 3 هزار و 200 نفر از جامعه ایثارگران در طول سال گذشته در کلاس‌های مختلف آموزش، معنی و تفسیر قرآن شرکت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید کردستان اضافه کرد: بنیاد شهید استان در بحث برنامه‌های ورزشی نیز برای خانواده‌های شهدا در رشته‌های مختلف ورزشی همچون، شنا، کشتی، فوتسال و ورزش‌های رزمی دوره‌های آموزشی خوبی در طول سال برگزار و به منظور  استقبال بیش از  پیش آنان مسابقات مختلفی در سطح شهرستان، استان و کشور برگزار می‌کند.

 * تدوین کتاب زندگی‌نامه شهیدان شیخ‌الاسلام و برهان عالی

به گفته وی، جمع‌آوری آثار شهدا، برگزاری یادواره شهدا در سطح شهرستان‌ها، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی با موضوع شهید و شهادت بسته به نیاز بنیاد، پخش برنامه‌های مختلف تلویزیونی، تدوین چهار کتاب حاوی زندگی‌نامه شهدا، چاپ وصایای شهدا و چاپ زندگینامه سرداران شهید از جمله برنامه‌های حوزه معاونت پژوهش بنیاد در استان است.

مدیرکل بنیاد شهید کردستان در پایان به تدوین کتاب زندگی‌نامه شهیدان ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی اشاره کرد و افزود: کتاب زندگی‌نامه این دو شهید عالیقدر استان نوشته شده و در مرحله اصلاح است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول