اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

سرمایه معنوی ایثار و شهادت ایران را قدرتمند کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: سرمایه عظیم و معنوی ایثار و شهادت در جامعه ما سبب شده است تا ایران مقتدر جایگاه حقیقی در عرصه بین‌المللی پیدا کند.

سرمایه معنوی ایثار و شهادت ایران را قدرتمند کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سید شنوا عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در اردبیل اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت ملی پایبندی به فرهنگ عزت‌آفرین ایثار و شهادت است که سبب شده شهره و آوازه ایرانیان جهانی شود.

وی این دستاورد عظیم را اسباب غرور ملی و زمینه‌ساز بسیاری از پیشرفت‌ها و ترقی حقیقی توصیف کرد و افزود: ما در حرکت و رستاخیز عظیم به سمت پیشرفت واقعی حرکت می‌کنیم و برای پشت سر گذاشتن قله‌های افتخار یکی پس از دیگری باید به اصالت فرهنگ ایثار و شهادت و حاکمیت آن در جامعه توسل بجوییم.

سید شنوا تکریم و تعظیم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را یک ضرورت انکارناپذیر توصیف کرد و ادامه داد: بنیاد شهید با تدارک برنامه‌های مختلف تلاش می‌کند تا بخش کوچکی از ایثارگری و حق‌طلبی این خانواده‌های معظم را جبران کند تا شاید شهدا و ایثارگران این جامعه از خادمان امروز راضی و خشنود باشند.

این مسئول یکی از برنامه‌های امسال بنیاد شهید را ساماندهی گلزار شهدا و نصب تابلوهای منقش به تصاویر ارزشمند شهدا توصیف کرد و بیان داشت: عطر ایثار و شهادت و خاطرات جانفشانی رزمندگان ما نه تنها باید در محافل و مجالس معنوی رخ بنماید بلکه در نامگذاری کوچه‌ها و آشنا کردن نسل آینده با ایثار و شهادت جلوه‌ای متفاوت‌تر پیدا کنیم.

وی از جمع‌آوری آثار شهدا و انتشار کتب مختلف از وصیت‌نامه و زندگینامه آنها را در شهرهای مختلف از دیگر اولویت‌ها اعلام کرد و گفت: اگر در و دیوار شهر ما با یاد و نام شهدا مزین شده و این حرکت بر قلب‌ها و دیده‌های معنوی بنشیند یک رضایتمندی مطلوب را در حرکت رو به جلو شاهد و ناظر می‌باشیم.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با اشاره به این‌که برای بازسازی و ساماندهی بیش از یک هزار و 100 فقره مزار شهدا اعتبار تخصیص یافته است، افزود: با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران در مناطق شهری و روستایی سعی داریم مزار شهدا را چه به صورت گروهی و چه انفرادی ساماندهی و بازسازی کنیم تا یک فضای مطلوب را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول