اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان:

تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر در مراکز علمی کاربردی رایگان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان گفت: طبق قانون تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر در مراکز علمی کاربردی رایگان است.

تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر در مراکز علمی کاربردی رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کیانوش بهرهی عصر امروز در همایش تجلیل از 350 نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: 80 مرکز علمی کاربردی که استاندارد لازم را نداشتند و یا ظرفیت آنها به حد قابل قبول نرسیده بود در یکی دو سال اخیر در سطح کشور تعطیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون از مجموع 700 مرکز و 400 هزار دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور، 14 هزار دانشجو در 153 رشته کاردانی و کارشناسی در سطح لرستان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه 51 درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان خواهران و مابقی برادران هستند، گفت: 50 درصد دانشجویان در حوزه فنی مهندسی، 30 درصد در حوزه علوم انسانی، 10 درصد کشاورزی و دامپزشکی و 10 درصد در رشته هنر مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان با بیان اینکه در بحث امور مدرسان استان رتبه اول کشور را کسب کرده است، یادآور شد: بیش از پنج درصد کل جمعیت مدرسان ساماندهی شده در استان لرستان وجود دارند، که آمار قابل قبولی است، به گونه‌ای که از مجموع 20 هزار استادی که ساماندهی شده‌اند، هزار و 400 استاد در لرستان وجود دارد.

وی با اشاره به فارغ‌التحصیل شدن 10 هزار دانشجو در این دانشگاه اظهار داشت: به منظور کاربردی شدن آموزش‌ها، مراکز علمی کاربردی تخصصی ویژه شهرداری، هلال‌احمر، شرکت یخچال‌سازی، حج و زیارت، شرکت زاگرس پوش و احیای مرکز استانداری لرستان در سال جاری انجام شده است.

بهرهی تصریح کرد: خوش‌بختانه به واسطه اقدامات مؤثر این دانشگاه در سطح کشور، به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان با اشاره به فعالیت 29 مرکز علمی کاربردی با بیش از 14 هزار دانشجو در استان گفت: در یک سال گذشته به طور متوسط در هر نیمسال سه مرکز علمی کاربردی را در لرستان تأسیس کرده‌ایم که احیای مجدد مرکز علمی کاربردی استانداری لرستان که مدتی فعالیت آن متوقف بود، با توجه استاندار از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

بهرهی از دانشگاه علمی کاربردی لرستان به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور نام برد و افزود: دانشگاه علمی کاربردی لرستان امسال پنج رتبه برتر کشوری را کسب کرده که از جمله آنها می‌توان به کسب رتبه اول اجرای سامانه سجاد و کسب رتبه اول پرداخت وام شهریه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان تصریح کرد: بیش از دو و نیم برابر وامی که برای استان مصوب شده بود، را جذب کردیم و خیلی‌ها حتی یک ریال هم جذب نکردند.

در این همایش از 350 نفر از کارکنان، دانشجویان و اساتید شاهد و ایثارگر دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول