اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم اردبیل در مجلس نهم:

365 هزار میلیارد تومان سرمایه ایرانی مبنای تقویت تولید ملی است

خبرگزاری فارس: عضو جبهه متحد اصولگرایی و منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس نهم گفت: 365 هزار میلیارد تومان سرمایه ایرانی‌ها و نقدینگی‌ آنها مبنای تقویت تولید ملی و توسعه اقتصادی کشور است.

365 هزار میلیارد تومان سرمایه ایرانی مبنای تقویت تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور چهارشنبه شب در نشست مشترک با اعضای جبهه متحد اصولگرایی در اردبیل اظهار داشت: نامگذاری‌های سالانه مقام معظم رهبری دارای پشتوانه بسیار قوی و غنی کارشناسی است و تحقق آن نیازمند یک حرکت جمعی و ظرفیت گروهی است.

وی مشکل اصلی اقتصاد ایران را در درجه اول رکود در تولید ملی اعلام کرد و بیان داشت: باید برای مردم کشورمان یک تعصب خاص در استفاده از محصولات داخلی ایجاد کنیم و زمینه‌های این امر را بهتر و با شتاب بیشتر تقویت کنیم.

استاندار سابق اردبیل با یادآوری اینکه امروز اگر تولید ملی در اولویت قرار گیرد بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: در این صورت می‌توانیم بسیاری از نیازهای کشور را پاسخگو باشیم.

حقیقت‌پور در ادامه سخنان خود گفت: در کنار توجه به این امر می‌توانیم با تولید کیفی سهم قابل قبولی را در بازارهای خارجی به دست آورده و در این حوزه تاثیرگذار باشیم.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که حضرت آقا بر آن تاکید کردن کار و سرمایه ایرانی است که پیش از این کمتر به آن پرداخت شده است.

این استاد دانشگاه‌های اردبیل با یادآوری اینکه ایرانیان براساس آخرین برآورد 365 هزار میلیارد تومان نقدینگی دارند اذعان داشت: این رقم در حال حاضر درست مدیریت نمی‌شود و با ورود به حوزه‌هایی چون مسکن، ارز و طلا اسباب بحران مقطعی را فراهم می‌آورد در حالی که با همین سرمایه ایرانی بدون در نظر گرفتن سرمایه‌های خارجی و ایرانیان مقیم کشورهای دیگر می‌توان این مبلغ را مبنای تقویت تولید ملی قرار داد.

حقیقت‌پور اضافه کرد: اگر این مبلغ وارد بورس شده و یا در حوزه تولید و زیرساخت‌هایی چون راه‌آهن و سد بکارگیری شود قدر مسلم بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود و با این رقم چند میلیون فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: احساس می‌کنیم مقامات مسئول کشور باید امسال پاسخگوی مطالبه مقام معظم رهبری باشند و شعار امسال را به عنوان برنامه عملیاتی به حساب آورده تا ایران با تکیه بر سرمایه تولید و پول ایرانی بتواند چالش‌های اقتصادی را پشت سر گذاشته و در اکثر حوزه های اقتصادی درخشش داشته باشد.

 

اردبیل از اراده ضعیف مدیریتی در تقویت تولید ملی رنج می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در استان یک اراده جدی در حمایت از تولید ملی مشاهده نمی‌شود بیان داشت: مسئولان ارشد و برنامه‌ریز استان باید پاسخگوی برطرف شدن معضل 63 هزار جوان بیکار و رکود اکثر کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی باشند چرا که این دیار امروز از ضعف مدیریت و برنامه‌ریزی رنج می‌برد.

حقیقت‌پور گفت: در درجه اول اگر می‌خواهیم تولید به معنای واقعی در اردبیل اتفاق بیفتد باید سرمایه ایرانی ـ اردبیلی را در برش منطقه‌ای بکارگیری کنیم تا با تکیه بر این توانمندی بتوانیم بر مشکل 63 هزار بیکار غلبه کنیم.

وی افزود: به جای اینکه برای تکمیل راه‌آهن در این استان وام خارجی و یا فاینانس در نظر گرفته شود باید با وارد کردن سرمایه‌های مردم استان به تکمیل چنین پروژه‌هایی کمک شده و از این مسیر به تقویت زیرساخت‌ها کمک کرد.

عضو جبهه متحد اصولگرایی ادامه داد: هیچ راهکاری جز عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شکستن تحریم‌ها و موانع اقتصادی نیست.

حقیقت‌پور در پایان سخنان خود ابراز داشت: مجلس و قوه قانونگذاری کشور نیز بایستی موانع سرمایه‌گذاری را از بین ببرند تا با یک قوانین و مقررات منطقی بتوانیم سرمایه‌گذاری با احساس امنیت بیشتر و تقویت زیرساخت‌های لازم را در این مسیر شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول