اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد

اشتغال‌زایی فایده تولید ماهیان زینتی اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ایجاد اشتغال، درآمدزایی و استفاده از کم‌ترین میزان آب از نتایج تولید ماهیان زینتی در استان است.

اشتغال‌زایی فایده تولید ماهیان زینتی اصفهان

محمدرضا عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به جایگاه فعالیت‌های شیلاتی در استان گفت: توسعه و ترویج آبزی‌پروری با هدف استفاده بهینه از منابع آب و امکانات موجود تولید پروتئین ارزشمند گوشت ماهی، تولید اشتغال و درآمد را به دنبال دارد.

وی با اشاره به رتبه شیلات استان اصفهان ادامه داد: این استان در زمینه تولید 760 تن ماهی گرم‌آبی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی رتبه نخست را میان استان‌های غیر ساحلی کسب کرده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تولید ماهیان زینتی گفت: تولید، پرورش و تجارت ماهیان زینتی امروزه در جهان به یک صنعت پر درآمد تبدیل شده و هر ساله میلیاردها دلار صرف مبادلات تجاری این گروه از ماهیان می‌شود.

وی با اشاره به پیشگامی کشورهای آسیای جنوب‌شرقی در زمینه تولید ماهیان زینتی اضافه کرد: کشورهای پیشگام در آسیای جنوب‌شرقی، مالزی و سنگاپور رتبه بالایی در این تجارت دارند و کشورمان نیز در حدود 100 میلیون تولید را دارا بوده که در حدود 40 میلیون قطعه از آن سهم استان اصفهان بوده است.

عباسی تصریح کرد: انواع ماهیان زینتی تولید شده از تمامی خانواده زنده‌زاها از جمله گوپی، مولی، پلاتی، و سوراتیل است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 300 تا 350 مورد مجوز تولید و بهره‌برداری از انواع مختلف این ماهیان با ظرفیت‌های مختلف در سراسر استان صادر شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: کاشان، اصفهان، نجف‌آباد، آران و بیدگل، نطنز، خمینی‌شهر، لنجان، فلاورجان و اردستان به ترتیب شهرستان‌هایی هستند که بیشترین تولید ماهیان زینتی را دارا هستند.

وی ارز‌آوری مناسب در کشور را نتایج تولید این نوع ماهیان عنوان و تأکید کرد: ایجاد اشتغال، درآمدزایی و استفاده از کم‌ترین میزان آب از نتایج تولید ماهیان زینتی در استان است.

عباسی خاطرنشان کرد: بیش از 70 گونه ماهی زینتی در کشور تولید شده که استان اصفهان نقش مهمی را در تولید گونه‌های متنوع آن داشته است.

وی با اشاره به تولید بچه‌ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان گفت: استان اصفهان به منظور تأمین بچه‌ماهی مورد نیاز استان و استان‌های مجاور با تولید 32 میلیون قطعه و 22 واحد تولیدی بچه‌ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان را تولید کرده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول