اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور:

نقشه راه توسعه آبزی‌پروری کشور تهیه شود

خبرگزاری فارس: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: نقشه راه توسعه آبزی‌پروری کشور با همکاری تمام حوزه‌های درگیر در این موضوع و همفکری با متخصصان کشور تهیه شود.

نقشه راه توسعه آبزی‌پروری کشور تهیه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، پیام نسرین سلطان‌خواه بعد‌ از ظهر امروز در آغاز به‌کار همایش ملی آبزی‌پروری ایران در هتل نرگس زیباکنار توسط عباسعلی مطلبی رئیس ستاد برگزاری این همایش قرائت شد.
معاون رئیس جمهور اظهار داشت: اخیرا خبر گذشتن تعداد جمعیت جهان از مرز 7 میلیارد نفر در دنیا انعکاس پیدا کرده و این در حالی است که زمین‌های مستعد کشاورزی هر روز کاهش می‌یابد و بیابان‌زایی رو به افزایش است.
وی با بیان اینکه بسیاری از نقاط جهان از کمبود نزولات جوی رنج می‌برند، افزود: مقدار آب شیرین کشاورزی و حتی برای مصرف انسان‌ها به موضوعی محدود کننده برای توسعه پایدار تبدیل شده است.
سلطان‌خواه، تخریب محیط زیست در جهان را رو به افزایش دانست و تصریح کرد: این امر به یکی از چالش‌های بزرگ جوامع بشری تبدیل شده است و به واسطه آن کنفرانس‌های جهانی متعددی در سطح ملی و بین‌المللی در جهان برگزار شده که هدف اصلی آن بررسی راهکارها برای مقابله با این پدیده است.
وی، توجه به اقیانوس‌ها که سه‌چهارم کره زمین را فرا گرفته و نیز توجه به صید آبزیان برای تغذیه را از جمله رویکردهای جهانی عنوان کرد و اذعان داشت: با توجه به رشد سریع جهانی در این زمینه از 1960 تا 1980 میزان ماهیگیری در دهه اخیر تقریبا ثابت مانده و توجه به توسعه پایدار در این زمینه و محافظت از آبزیانی که در دهه‌های گذشته به شدت مورد استفاده انسان قرار گرفتند در صدر برنامه‌های حفاظت از دریاها و اقیانوس‌ها است.
معاون علمی‌ و فناوری رئیس جمهور ابراز داشت: با توجه به اینکه میزان تولید آبزیان از طریق صید و صیادی روزافزون جامعه جهانی را نمی‌دهد بنابراین توجه به رویکرد آبزی‌پروری در منابع آبی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تولید آبزیان از طریق آبزی‌پروری در کشور رشد قابل توجهی داشته است، یادآور شد: شاخص مصرف سرانه ماهی نیز در کشور افزایش یافته است.
سلطان‌خواه تهیه نقشه راه توسعه آبزی‌پروری کشور با همکاری تمام حوزه‌های درگیر در این موضوع و همفکری با متخصصان کشور را مهم دانست.
وی اظهار داشت: باید قادر باشیم تا ضمن کاهش هزینه‌های تولید، افزایش تولید در واحد سطح را داشته باشیم و بتوانیم در راستای تولید اقتصادی پایدار حرکت کنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول