اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد

تولید 5/2 میلیون قطعه ماهی زینتی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات مازندران گفت: 5/2 میلیون قطعه ماهی زینتی در مازندران تولید شد.

تولید 5/2 میلیون قطعه ماهی زینتی در مازندران

حسن حبیب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: با توجه به گسترش فرهنگ آپارتمان‌نشینی و افزایش جمعیت شهری تقاضا برای استفاده از آکواریوم و نیز ماهیان زینتی در منازل مسکونی افزایش یافته است که به طبع آن متقاضیان سرمایه‌گذاری در امر پرورش ماهیان روزبه‌روز بیشتر شدند.

وی با اشاره به اینکه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت‌هایی است که در منازل مسکونی قابل انجام است که می‌تواند با ایجاد اشتغال خانگی ارزش اقتصادی خوبی برای خانواده‌ها ایجاد کند، گفت: این فعالیت از جمله محورهای مورد حمایت شیلات است.

حبیب‌نژاد افزود: در حال حاضر تعداد 29 مرکز تولید ماهیان زینتی با تعداد 400 نفر در استان مازندران به تولید و پرورش حداقل 50 گونه ماهیان فعال هستند که در شهرهای مختلف استان به ویژه شهرهای ساری و قائمشهر متمرکز هستند.

حبیب‌نژاد میزان تولید سالیانه ماهیان زینتی استان را 5/2 میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: ارزش اقتصادی این میزان تولید 15 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: ماهیان تولید شده زینتی در استان علاوه بر تامین نیاز استان به کشورهای دیگر از جمله عراق، آذربایجان و ترکیه صادر شده است.

وی با اشاره به ایجاد مجتمع پرورش ماهیان زینتی در منطقه میرود شهرستان بابلسر به ظرفیت پنج میلیون قطعه ماهی، خاطرنشان کرد: ظرفیت اشتغالزایی این طرح 150 نفر با بهره‌گیری از تکنولوژی نوین را از جمله طرح‌های توسعه‌ای شیلات استان است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول