اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال در استان مرکزی محقق شد

تولید 13 میلیون قطعه ماهی زینتی

خبرگزاری فارس: سرپرست امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از تولید 13 میلیون قطعه ماهی زینتی آب شیرین در سال جاری در استان خبر داد.

تولید 13 میلیون قطعه ماهی زینتی

حسن اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: شهرستان محلات به عنوان قطب مهم پرورش ماهیان زینتی سهم بسزایی در تولید این میزان ماهی داشته است.

وی تصریح کرد: این میزان ماهی زینتی در 34 واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی تولید و پرورش یافته‌اند که علاوه بر تامین نیاز داخل به خارج از کشور نیز صادر شده است.

سرپرست امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اراک، محلات، تفرش، ساوه و خمین را از شهرهای تولیدکننده ماهی زینتی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: ماهیان آنجل، چاقو ماهی، سیلور، پرچم ماهی، اسکار، گلدفیش، پرت و پنگوسی از جمله انواع ماهیان تولید شده در استان به شمار می‌روند.

اکبری ادامه داد: از مجموع ماهیان زینتی 168 هزار قطعه ماهی به ارزش 224 هزار دلار به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: بر اساس سهمیه شیلات در بخش اشتغال امسال 150 نفر در بخش پرورش ماهیان زینتی و 300 نفر در بخش تولید آبزیان مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول