اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان:

تولید داخلی نیاز به تحقق قوانین اجرا نشده دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: برای حمایت از تولید داخلی کار و سرمایه علاوه بر ایجاد اقدامات و قانون جدید صرف، قوانین مدون اجرا نشده نیز عملیاتی شود.

تولید داخلی نیاز به تحقق قوانین اجرا نشده دارد

اسفندیار امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: تولید ملی از دیدگاه ما حفظ وضعیت فعلی تولید است.

وی حفظ اشتغال موجود در تولید را بالاتر از اشتغال جدید عنوان کرد و ادامه داد: در سال‌های گذشته به بهانه اشتغال جدید بسیاری از مشاغل پایدار در بخش تولید از میان رفته و تعطیل شده است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان افزود: از نظر ما بخشی از حمایت‌ها از تولید داخلی به بخش دولتی و مجلس شورای اسلامی و بخشی از آن نیز به تولیدکنندگان برمی‌گردد.

وی اظهار داشت: از نقش اصناف توزیعی، بنگاه‌ها و بنکداری در کشور نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و این نهادها نیز در راستای حمایت از تولید داخلی نیز نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

امینی تصریح کرد: در بخش دولتی سال‌های بسیاری است که بخش فراوانی از قوانین حمایتی مربوط به بخش کشاورزی توسط دولت اجرایی نشده است.

وی از برخی اقدامات دولت انتقاد کرد و گفت: با توجه به وجود قانون خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی هنوز این قانون به صورت کامل اجرا نشده و تنها یک نوع محصول از قبیل گندم در این سال‌ها توسط دولت خریداری شده است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: خرید تضمینی گندم نیز براساس قیمت تمام شده نبوده بلکه به صورت قیمت تعیین شده از سوی شورای اقتصاد بوده است.

وی اظهار داشت: به دلیل عدم خرید تضمینی برخی از محصولات کشاورزی مشمول این قانون برخی از واحدهای تولیدی ما ورشکسته شده‌اند.

امینی با اشاره به معضلات واحدهای تولیدی کشاورزی گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات بخش کشاورزی واردات بی‌شمار محصولات کشاورزی است که با جلوگیری از این کار می‌توان به بخش تولید کشورمان کمک شایانی کرد.

وی تأکید کرد: اگر واحدهای تولیدی بخش کشاورزی با مشکلی روبه‌رو شوند جبران آن دشوار و رفع موانع و ادامه فعالیت آن واحدها نیز مدت زمان زیادی را می‌طلبد.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با اشاره به عواملی که در حمایت از تولید ملی مؤثر است، بیان داشت: در راستای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باید قوانین مدون فعلی روی کار آمده و اجرایی شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول