اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر:

حمایت از تولید عامل زدودن فقر از جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر گفت: حمایت از تولید ملی عامل زدودن فقر از جامعه است.

حمایت از تولید عامل زدودن فقر از جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام محمد اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: شعارهای مقام معظم رهبری در نام‌گذاری هر سال ریشه قرآنی و اسلامی دارد و در آیه 39 سوره مبارکه نجم نیز ریشه سرمایه حیات و کمال انسان ماحصل کار و سعی و تلاش و دسترنج‌شان عنوان شده است.

وی با اشاره به آثار و برکات شعار رهبری، گفت: حمایت از تولید ملی و در حقیقت حمایت از خودکفایی ملی باعث شکوفایی اقتصاد ملی، عدم وابستگی به بیگانگان و رشد و شکوفایی استعدادهای درونی کشور می‌شود.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر با بیان اینکه تولیدات ملی باید همراه با خلاقیت و نیازهای روز جامعه صورت گیرد و با خلاقیت و نوآوری همراه باشد، ابراز داشت: در این صورت می‌تواند تمام نیازهای اقتصادی و نیازهای درونی کشور را تأمین کند چون زمانی که نیازهای اقتصادی تأمین شود نیازهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز شکوفا می‌شود و کشور وابستگی پیدا نمی‌کند.

وی بر حمایت از خلاقیت‌ها و استعدادهای نسل جوان در کشور تأکید کرد و ابراز داشت: حمایت از قشر جوان جامعه باعث از بین رفتن بیکاری می‌شود.

اکبری با تأکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی، افزود: اگر تاکنون از تولید ملی حمایت بیشتری می‌شد به جایگاه بالاتری می‌رسیدیم و امسال با عملی ساختن این شعار باید حمایت از تولیدات و تولیدکنندگان داخلی را سرلوحه کارها قرار دهیم.

وی حمایت از تولیدکنندگان داخلی را پشتوانه و اطمینان مهمی در سرمایه‌گذاری بیشتر در داخل کشور برشمرد و  اظهار کرد: بسیاری از نابسامانی‌ها در ارز و نبود ثبات در قیمت برخی کالاها نیز به دلیل عدم این حمایت‌هاست که با برنامه‌ریزی درست باید به ثبات برسد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر به انرژی هسته‌ای اشاره و عنوان کرد: اگر حمایت‌های مردم و مسئولان در این زمینه نبود امروز جایگاه ایران در انرژی هسته‌ای در جهان به این پیشرفت‌ها نمی‌رسید و در واقع باید گفت تولیدات ملی نیز باید به همین جایگاه و حمایت‌ها برسد.

وی در ادامه گفت: امروزه بخش عظیمی از سرمایه‌های مردم در کشور صرف هزینه‌های روزمره می‌شود و مردم به دنبال کالاهای مرغوب هستند و حمایت از تولید ملی باعث بالا رفتن مرغوبیت و کیفیت کالا می‌شود و حمایت از تولیدکنندگان داخلی این کیفیت را به همراه دارد ضمن اینکه این مهم سبب جلوگیری از خروج ارز نیز خواهد شد.

اکبری به وظیفه مهم مردم و مسئولان در تحقق این شعار اشاره کرد و متذکر شد: حمایت و خرید کالاهای ملی وظیفه همه مردم است و در این راستا وظیفه مسئولان به عنوان سیاست‌مداران و دولتمردان سنگین‌تر است چرا که سرمایه‌ها، سیاست‌ها و راهکارها در دست مسئولان است.

وی در پایان سخنان خود حمایت از تولید ملی را عامل مهمی در زدودن فقر از جامعه عنوان کرد و گفت: با رفع فقر، حیات به جامعه باز می‌گردد و کشور به شکوفایی اقتصادی و پیشرفت مورد نظر می‌رسد.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول