اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

تعصب نسبت به توان داخلی منجر به عمل شدن شعار رهبری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: تعصب لازم به توان‌های بومی در منطقه می‌تواند در تهییج و تشویق حوزه‌های مختلف اثرگذار باشد و عملی شدن شعار رهبری معظم انقلاب را در عرصه‌های مختلف رقم بزند.

تعصب نسبت به توان داخلی منجر به عمل شدن شعار رهبری است

سیدمحمدکاظم حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پیام رهبری در سال 91، اظهار داشت: این پیام، موضوعی است که باید در قالب یک برنامه مدون در دستور کار دستگاه‌های مرتبط از جمله مدیران اجرایی و نمایندگان مردم با عنایت به این مسئله، در راستای اهتمام به اجرایی شدن باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی در ارتباط با موضوع پیام رهبری در سال جدید در همدان، افزود: دفتر ارتباطات مردمی ما هر ساله پیش از شروع فصل کاری متناسب با رهنمود سالیانه‌ای که رهبر اشاره می‌کنند جلسات مشخصی را به صورت کارگروه‌های تخصصی تشکیل می‌دهد که در سال جاری نیز این مهم در قالب چهار کارگروه برگزار شد.

نماینده مردم همدان در مجلس اضافه کرد: نخستین کارگروه در ارتباط با پیام رهبری در سال 91 با حضور مدیران مرتبط حوزه فرهنگ شامل مدیران کتابخانه عمومی، سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، ستاد ائمه جمعه، بنیاد حفظ آثار، بسیج و سپاه انصارالحسین(ع)، و حوزه هنری تبلیغات اسلامی برگزار شد تا نقطه نظرات مسئولان این حوزه‌ها اخذ شود.

وی با اشاره به ارائه پیشنهادات مختلف مدیران برای عملی شدن پیام رهبری در سال جدید، عنوان کرد: در دومین کارگروه برگزار شده در ارتباط با پیام رهبری با حضور رؤسای دانشگاه‌های همدان از جمله دانشگاه بوعلی سینا، پیام نور، دانشگاه مفتح و... تشکیل شد.

حجازی با اشاره به حضور مسئولان و مدیران حوزه اقتصاد و دارایی بخش‌های خصوصی و دولتی، ابراز داشت: در چهارمین جلسه این کارگروه نیز مدیران بانک‌های خصوصی و دولتی حضور داشتند تا از نقطه نظرات آنان نیز بهره گرفته شود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که استمرار این نوع جلسات بتواند حرکت متناوبی را نسبت به دیگر استان‌ها در همدان در راستای عملی شدن شعار رهبری، رقم بزند و شناخت توانایی‌های مجدد استان نیز در دستور کار قرار گیرد تا به این واسطه گام‌های بعدی اجرای این پیام نیز منطبق با حرکت‌های تعیین شده قبلی برداشته شود.

به گفته حجازی با برگزاری کارگروه‌های اجرای پیام رهبری در سال جدید و بررسی برنامه‌های انجام شده در طول سال در این زمینه، امکان ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در انتهای سال نیز میسر می‌شود.

وی گفت: حاضران کارگروه‌های برگزار شده در ارتباط با پیام رهبری قائل به این مهم بودند که برگزاری چنین نشست‌هایی موجب حرکت عمومی در جامعه در راستای طرح مسئله شده و سبب می‌شود فارق از نشست‌ها و همایش‌های شعارگونه بتواند در بستر محیط زندگی مردم، آثار ارزشی خود را بر جای بگذارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در استان یک سری تنگناها و بخشی‌نگری‌هایی در زمینه تولید وجود دارد که باید بازخوانی و اصلاح شود و در این راستا نیز مجموعه‌های دولتی و خصوصی باید در یک راستا بر اساس برنامه‌ریزی مشخص گام بردارند تا به رهنمودهای رهبری جامه عمل پوشانده شود.

وی با تأکید بر لزوم شناخت ظرفیت‌های حوزه صنعت و کشاورزی و تجارت استان همدان، اظهار کرد: استان در این سه موضوع توان و ظرفیت‌های قابل توجهی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجازی خاطرنشان کرد: از نظر جمع مدیران استانی در کارگروه‌های برگزار شده بحث واحد، لزوم ارائه تعریف واحدی برای ارتقای نوع فعالیت‌های تولیدی استان است چرا که بر این اساس می‌توان گام‌های تحقق شعار رهبری را با جدیت دنبال کرد.

به گفته وی، تعصب لازم به توان‌های بومی در منطقه می‌تواند در تهییج و تشویق حوزه‌های مختلف اثرگذار باشد و عملی شدن شعار رهبری معظم انقلاب را در عرصه‌های مختلف رقم بزند.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول