اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار همدان تأکید کرد

لزوم استفاده از کارگر بومی داخل استان در پروژه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: استفاده از پیمانکاران و کارگران بومی استان در راستای تولید ثروت و افزایش اشتغال هدف اصلی است.

لزوم استفاده از کارگر بومی داخل استان در پروژه‌ها

خسرو سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تبریک سال جدید با اشاره به پیام رهبری، اظهار داشت: تولید به معنای عام که شامل همه اقسام تولید می‌شود، نیازمند حمایت است چرا که این حمایت در اصل اشتغال را نیز در پی خود دارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به امر حمایت از تولید، تصریح کرد: در سطح حوزه مدیریتی ما در معاونت عمرانی استانداری در سال جاری بر آن هستیم که صرفاً از پیمانکاران، مشاروان بومی شرکت‌ها و مجموعه کسانی که در بخش عمران در حال فعالیت‌اند، در استان بکارگیری شود چرا که این مهم یکی از مسائل اساسی حمایت از کارگران بومی و ایجاد اشتغال است.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه در سال جاری هدف ما در استان در شرایط مساوی توجه ما به بکارگیری پیمانکاران بومی استان معطوف است، ابراز داشت: در واقع ما علاقمند به استفاده از تجارب این نوع پیمانکاران در مجموعه کاری هستیم.

وی عنوان کرد: بکارگیری پیمانکاران غیربومی نیز منعی ندارد اما با این شرط که بتوانند از نیروها و متخصصان داخل کشور استفاده شود و در شرایط مساوی نیز کارگران داخل استان بر خارج از استان اولویت داده شوند.

سامری در بخش دیگری از سخنانش ضمن تأکید بر لزوم اولویت‌دهی بر استفاده از تولیدات واحدهای داخل کشور، گفت:  تولیدات داخل استان در اولویت بیشتری است یعنی همه پیمانکاران ما بتوانند مصالحی را که برای پروژه‌های عمرانی و مباحث مختلف خود نیاز دارند، از داخل استان و از واحدهای تولیدی داخل استان تأمین کنند که به این واسطه نیز گردش مالی مناسب‌تری از داخل استان تأمین شود.

وی اضافه کرد: هدف ما برای اجرای همه پروژه‌های عمرانی داخل استان در زمینه مسائل مربوط به مسکن مهر و پروژه‌های دیگر در سال جاری، استفاده از پیمانکاران، مشاوران و نیروهای متخصص و مجرب داخلی و بومی استان در راستای تولید ثروت، افزایش اشتغال و بالندگی هر چه بیشتر در زمینه تولید است.

معاون عمرانی استاندار همدان تأکید کرد: حمایت از تولید به معنای عام کلمه چه تولید کالا و چه تولید خدمات شامل دانش مهندسی می‌تواند با درگیر شدن در کارها و فعالیت‌های عمرانی، بالنده‌تر و پویاتر شود و بتواند کارهای بزرگتری در سطح استان و کشور انجام دهد.

وی در پایان سخنانش در پاسخ به صحت وجود کارگران غیربومی افغانی، ابراز داشت: در استان همدان تقریبا استفاده عموم کارها، از کارگران داخل استان و استان‌های مجاور است و در استان همدان تعداد بسیار قلیلی کارگر غیربومی غیر ایرانی هستند که تقریباً ناچیز و آمار محدودی است.

 انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول