اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای خراسان شمالی:

خراسان شمالی به استان مقصد گردشگری تبدیل شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی موقعیت استان را در حوزه گردشگری ممتاز برشمرد و گفت: خراسان شمالی این ظرفیت را دارد که به عنوان مقصد گردشگری محسوب شود.

خراسان شمالی به استان مقصد گردشگری تبدیل شود

سید کریم سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:‌ خراسان شمالی تاکنون به عنوان استان مقصد گردشگری مطرح نبوده و امید می‌رود تا با ایجاد هتل‌ها و ایجاد سایر بسترها، این برنامه در آینده نزدیک محقق شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای بخش گردشگری در خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس آمار سالانه 15 میلیون مسافر و زائر از خراسان شمالی تردد کرده که با تأمین زیرساخت‌های لازم باید میزان ماندگاری مسافران در استان افزایش یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی افزایش میزان ماندگاری گردشگران در استان را سبب رونق اقتصادی و اشتغال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه میزان ماندگاری مسافران در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، گفت:‌ در سنوات گذشته میزان ماندگاری مسافران دو ساعت بود که این میزان در سال گذشته به 8 ساعت ماندگاری افزایش یافت.

قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات، میزان ماندگاری مسافران در نوروز امسال نسبت به سال قبل افزایش یافته و به حدود 12 ساعت رسیده است.

وی با بیان اینکه باید برای افزایش میزان ماندگاری مسافران و تبدیل این استان به مقصد گردشگری تلاش شود، یادآور شد: تمام دستگاه‌ها و همچنین رسانه‌ها در این زمینه تأثیرگذار هستند.

خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول