اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لنگرود خبر داد

سرمایه‌گذاری 1000 میلیاردی گردشگری لنگرود

خبرگزاری فارس: فرماندار لنگرود از سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری این شهرستان خبر داد.

سرمایه‌گذاری 1000 میلیاردی گردشگری لنگرود

عزیز کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با بیان اینکه این شهرستان دارای قدمت تاریخی زیادی است، اظهار کرد: نام لنگرود 900 سال قبل در کتب تاریخی آمده است.

وی، ساحل چاف و چمخاله، پارک فجر، روستاهای نمونه گردشگری، باغ‌های چای، منطقه ییلاقی هلودشت، پارک جنگلی مریدان و... را از جاذبه‌های زیبای لنگرود برشمرد.

فرماندار لنگرود، آثار تاریخی این شهرستان را پل خشتی و محوطه کاروانسرای قدیمی ذکر کرد و افزود: اطاقور نیز یک شهر کوهپایه‌ای در لنگرود است که زیبایی‌های خاصی دارد.

وی، شهر کومله را نیز دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی دانست و تصریح کرد: بقعه سید محمد تقی و آقا سید حسین و مسجد جامع نیز از جمله زیارتگاه‌ها و اماکن لنگرود است.

کاظمی با بیان اینکه ستاد تسهیلات نوروزی از 25 اسفند در لنگرود فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: برپایی چادرها در ورودی و خروجی لنگرود و دایر شدن کمپینگ‌ها از جمله اقدام‌های این ستاد نوروزی است.

وی، با اشاره به اینکه 20 مدرسه با 195 کلاس برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده است، افزود: 30 هتل، مهمانپذیر و مجتمع‌های توریستی در لنگرود نیز از گردشگران و مسافران پذیرایی کردند.

این مسئول، از ساخت 20 مجتمع و هتل در لنگرود خبر داد و یادآور شد: بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری لنگرود در حال انجام است.

وی، بیشترین بخش سرمایه‌گذاری را در منطقه توریستی چاف و چمخاله دانست و گفت: این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

کاظمی، درباره میزان ورود مسافران و گردشگران نوروزی به لنگرود، خاطرنشان کرد: تا به امروز بالغ بر یک میلیون و 150 هزار نفر وارد لنگرود شدند که میزان ماندگاری بیشتر این مسافران بین دو روز تا یک هفته بوده است.

وی، از ساخت کنارگذر در لنگرود خبر داد و افزود: ساخت این کنارگذر در روان سازی ترافیک لنگرود نقش بسیار مهمی دارد.

این مسئول، حمایت از سرمایه‌گذاری را جزو برنامه‌ها عنوان و اظهار کرد: هیچ موانع جدی برای سرمایه‌گذاری در لنگرود وجود ندارد و حمایت‌های اداری و پرداخت تسهیلات دولتی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول