اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان:

ظرفیت‎های گردشگری گلستان ناشناخته مانده است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت:‎ ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان ناشناخته مانده است به همین دلیل به دنبال برگزاری همایش‎های بزرگ در استان هستیم.

ظرفیت‎های گردشگری گلستان ناشناخته مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان، رضا غلامی در بازدید از دبیرخانه متمرکز این ستاد اظهار داشت: گلستان به تنهایی ظرفیت جذب گردشگر به اندازه نیمی از شرق کشور را دارد.

وی تصریح کرد: گردشگری و خصوصا گردشگری مدرن به زیرساخت‎های اساسی نیاز دارد و گردشگری مذهبی نیز در استان در حال پیگیری است.

غلامی ادامه داد: در گردشگری مذهبی در حال پیگیری طرح میقات‎الرضا هستیم که بر اساس ایده‎ای از رئیس جمهور این موضوع در حال پیگیری است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان اضافه کرد: در این طرح امامزاده‎هایی که در مسیر بارگاه مقدس امام رضا (ع) هستند مجهز به مراکز اقامتی و سرویس‎های بهداشتی مناسب می‎شوند تا میزان ماندگاری مسافر نیز در استان بالا برود.

غلامی اضافه کرد: در همین راستا در حال پیگیری توسعه ظرفیت فرودگاه‎های استان هستیم و تاکنون 400 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به راه‎آهن استان گفت: در این راه‎آهن بهسازی ریل گلوگاه تا گرگان آغاز شده و با این کار سرعت تا 40 کیلومتر افزایش می‎یابد.

غلامی خاطر نشان کرد: تجهیز واگن‎ها و قطارهای این مسیر نیز از برنامه‎های مهم استان است و خط آهن گرگان- اینچه‎برون نیز تا قبل از تابستان به بهره‎برداری می‎رسد و پیمانکار خط آهن گرگان- مشهد نیز انتخاب شده است.

وی ادامه داد: از دیگر کارهایی که در سال 1391 انجام خواهد شد چهار بانده کردن جاده آق‎قلا به اینچه برون و پیگیری تامین فضای مناسب اقامتی در مرز اینچه‎برون با وجود عبور روزانه 180 کامیون است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان افزود: در بخش نرم‎افزاری نیز از برنامه‎های مهم استان بالا بردن 15 هزار میلیارد تومانی در رشد تولید گردشگری است.

وی اضافه کرد: جداول برنامه پنج ساله تهیه شده است و از مهم‌ترین برنامه‎ها برگزاری اجلاس و همایش‎های بزرگ در راستای شناساندن استان است.

غلامی تاکید کرد: از این طریق می‎توان ظرفیت‎های گردشگری استان را شناسایی کرده و اقتصاد استان را نجات داد.

وی ادامه داد: از جمله ظرفیت‎های مهم گردشگری در استان انارهای وحشی مراوه‎تپه، گل‎فشان‎های گمیشان و تالاب‎های بین‎المللی است که می‎توان با استفاده از آنان به جای یک استان عبوری استان مقصد گردشگری باشیم.

غلامی در پایان گفت: از دیگر طرح‎های بزرگ استان ایجاد دهکده زمستانی است که 200 میلیارد توان ارزش سرمایه‎گذاری دارد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول