اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی:

ایجاد پایگاه آموزش فیلم‌سازی در خراسان شمالی ضروری است

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی تأکید کرد: ایجاد پایگاهی برای آموزش فیلم‌سازی و کارگاهی تجربی در استان ضروری است.

ایجاد پایگاه آموزش فیلم‌سازی در خراسان شمالی ضروری است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری خراسان شمالی، میثم مرادی اظهار کرد: فراهم شدن زمینه برای حضور هنرمندان استان‌های مختلف و آشنا شدن با ظرفیت‌های فیلم‌سازی در خراسان شمالی، کسب تجربه و الگوپذیری از دستاوردهای مهم این جشنواره است.

وی جشنواره را مکانی برای شناسایی و کشف استعدادهای جوان در حوزه‌های مختلف فیلم‌سازی، فیلم‌نامه نویسی و عکس برشمرد و گفت: این جشنواره، فرصتی را برای مسئولان فرهنگی استان فراهم می‌کند تا با رصد و شناسایی عناصر مستعد برای آینده فیلم‌سازی استان برنامه ریزی کنند.

مرادی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی شامل کارگاه فیلم‌سازی و فیلم‌نامه نویسی نسبت به برگزاری جشنواره‌ها از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: ما هنوز از ظرفیت استان استفاده نکردیم و ساز و کار لازم برای آموزش فیلم‌سازی و تولید در استان به وجود نیامده است.

وی تصریح کرد: این امر سبب می‌شود تا سینماگران جوان در یک حد باقی بمانند و در واقع می‌توان گفت، در عرصه فیلم‌سازی زایش نداریم و افراد پیشکسوت و مدرس وجود ندارد تا سطح هنرمندان را ارتقاء دهد.

سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی اظهار کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی از جمله حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صدا و سیما و انجمن سینمای جوان در مقوله آموزش ورود پیدا کنند چرا که معتقدم بسیار کم در این زمینه کار شده است.

وی گفت: ما نتوانستیم پایگاهی برای آموزش فیلم‌سازی که در رشد این عرصه ضروری است، را در استان به شکل جدی و با نظارت دولتی، فراهم کنیم.

مرادی افزود: حوزه هنری خراسان شمالی نیز به سهم خود برنامه ریزی را برای برگزاری دوره‌های فیلم‌نامه نویسی و نقد فیلم به منظور شناسایی و ارتقاء سطح کار هنرمندان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: قصد داریم در سال جدید با ایجاد کارگاه تجربی تولید فیلم کوتاه بتوانیم زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی تولید فیلم را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول