اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

تولید 740 فیلم در حوزه هنری

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: 740 فیلم کوتاه و انیمیشن سال جاری در حوزه هنری تولید شد.

تولید 740 فیلم در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری فارس از بم مجید مصلحی شنبه شب در آیین افتتاح جشنواره هنر انقلاب اسلامی در شهرستان بم اظهار داشت: حوزه هنری در 31 استان کشور فعال است و شهرهای کاشان، آبادان، شهرری، شاهرود و بم نیز دارای دفتر حوزه هنری هستند.

 وی افزود: حوزه هنری برآمده از دل انقلاب اسلامی و ابلاغ ارزش‌های دینی با بهره‌گیری از هنر از مهم‌ترین ماموریت‌های این حوزه هنری است.

 مصلحی ابراز داشت: حوزه هنری مکانی برای حضور هنرمندان جوان به عنوان استعدادها و امیدهای آینده کشور است.

 وی فعالیت حوزه هنری را در رشته‌های سینما، تجسمی، نمایش، موسیقی، آفرینش‌های ادبی و ادبیات پایداری در دو بخش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواند و تصریح کرد: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و خانواده از اولویت‌های این نهاد به شمار می‌رود.

 مصلحی بیان داشت: در سال جاری 600 فیلم کوتاه و 140 انیمیشن در حوزه هنری تولید شده است.

 وی کیفیت را بحث محوری در حوزه هنری دانست و ابراز داشت: در اجرای برنامه‌ها تکنیک، محتوا و روانشناسی مورد توجه قرار می‌گیرد.

 مصلحی با تاکید به اینکه در حوزه هنری به دنبال آمار و ارقام نیستیم، افزود: برنامه‌ای مطلوب است که از نظر فن و محتوا مناسب و در شان مخاطب انجام گیرد.

 وی با اشاره به اینکه در حوزه هنری گرایش به فعالیت‌های ویترینی کمتر از دیگر مجموعه‌ها است، خاطرنشان کرد: تولید اثر باید در درون برنامه‌ها وجود داشته باشد.

 مصلحی گفت: حوزه هنری باید تعامل سازنده با دستگاه‌های مختلف داشته باشد، زیرا این مجموعه با هیچ کدام از نهادها رقابت ندارد.

 وی تصریح کرد: حوزه هنری در جایی حضور پیدا می‌کند که دیگران نباشند و اگر مجموعه‌ای فعالیتی را بهتر انجام دهد، ضرورتی برای حضور حوزه هنری وجود ندارد.

 مصلحی مرجع سازی، تربیت نیروی انسانی متعهد و مسئولان فرهنگی، تولید آثار برجسته و فاخر و اقدام‌پژوهی را از جمله فعالیت‌های اصلی حوزه هنری ذکر کرد.

 انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول