اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردبیل در جشنواره حوزه هنری کشور می‌درخشد

راهیابی 2 اثر نمایشی به جشنواره کشوری حوزه هنری

خبرگزاری فارس: به گفته مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل دو اثر نمایشی از استان اردبیل در جشنواره حوزه هنری کشوری شرکت می‌کند.

راهیابی 2 اثر نمایشی به جشنواره کشوری حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل توحید معصومی عصر امروز در نشست فعالان حوزه تئاتر در اردبیل اظهار داشت: این آثار بعد از درخشش در جشنواره‌های استانی و انتخاب مردمی و داوران جشنواره‌های مختلف قرار است در مرحله نهایی جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری کشور شرکت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: این نمایش‌ها شامل «شنبه‌های رفتن» به کارگردانی سیدولی محمودی و نمایش «گلین» به کارگردانی محمدتقی اسماعیلی است.

معصومی خاطرنشان کرد: با حضور و راهیابی این آثار به جشنواره کشوری حوزه هنری، انتظار می‌رود درخشش خوبی را در مرحله نهایی شاهد باشیم و آثار راه یافته با نویسندگی و کارگردانی مناسب بتواند در بخش‌های مختلف حائز رتبه‌های ممتاز شود.

به گزارش فارس، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل زمان برگزاری جشنواره‌های مختلف آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری را اردیبهشت ماه سال آینده اعلام کرد و ادامه داد: این جشنواره قرار است در کرمانشاه و در بیش از هفت گروه هنری اعم از رسانه‌های دیجیتال، هنرهای تجسمی، تازه‌های نشر، هنرهای تصویری، ادبیات، هنرهای نمایشی، موسیقی و مطالعات و فرهنگ پایداری برگزار شود.

وی در ادامه بیان کرد: قرار است بخش نمایشی این جشنواره در چهار حوزه صحنه‌ای بزرگسالان، کودک و نوجوان، آیینی، سنتی و خیابانی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و از بین آثار راه یافته بهترین آثار انتخاب شود.

اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز اجرای نمایش «در پس شب‌های تار» به کارگردانی اکبر منصوری را از فردا تا 23 اسفندماه ساعت 18 در تالار بیضای اردبیل برای علاقمندان برپا کرده تا مردم بتوانند از این نمایش‌ها استفاده کنند.

در فاصله زمانی 16 تا 20 اسفندماه نیز اجرای نمایش «واقعه در مجلس سودابه‌خوانی» به کارگردانی توحید معصومی در مجتمع فرهنگی، هنری فدک هر روزه ساعت 17.30 دقیقه اجرا می‌شود.

در حال و هوای تئاتری استان اردبیل گروه‌‌های هنری مختلف در شهرستان‌ها نیز به اجرای برنامه پرداخته تا در آستانه سال نو علاقمندان خود را سیراب از هنر اصیل نمایشی و تئاتر کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول