اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان اعلام کرد

اسکان بیش از 360 هزار مسافر در مدارس کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی سال جاری 360 هزار و 711 نفر مسافر در مدرسه‌های استان کرمان پذیرش شدند.

اسکان بیش از 360 هزار مسافر در مدارس کرمان

ابراهیم شیخ‌بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در ایام تعطیلات نوروز 91 توانست نسبت به پذیرش و اسکان 360 هزار و 711 نفر مسافر اقدام کند.

این مسئول در ادامه بیان داشت: این تعداد مسافر در قالب 76 هزار و 296 خانواده است.

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه این آمار برابر با 637 هزار و 360 نفر روز مسافر نوروزی است، عنوان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین موفق شد از 53 هزار و 250 نفر مهمانان نوروزی خود با غذای گرم پذیرایی کند.

وی با اشاره به تدارک 5 هزار و 42 کلاس در ستادهای اسکان نوروزی سراسر استان کرمان ابراز داشت: سال جاری 407 مدرسه و مرکز آموزشی رفاهی، یک هزار و 10 کلاس ویژه، 2 هزار و 277 کلاس مجهز و یک هزار و 755 کلاس معمولی برای مسافران نوروزی 91 در نظر گرفته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: این آمار با رشد 55.8 درصدی کل کلاس‌ها و 91 درصد کلاس‌های ویژه به نسبت سال قبل همراه بود.

این مسئول گفت: سال جاری اعتبار ویژه تجهیز مدرسه‌ها برای پوشش طرح اسکان جذب شد و بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به مدرسه‌ها برای خرید قالی، تلویزیون و یخچال اختصاص یافت.

وی بیان داشت: با اختصاص این اعتبارات و ارتقای تجهیزات، 347 کلاس معمولی به یک هزار و 10 کلاس ویژه با افزایش 191 درصدی همراه بوده است.

شیخ‌بهایی افزود: با توجه به اهمیتی که مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت برای تکریم مقام شامخ معلم قائل هستند، اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان مانند سال‌های قبل با برنامه‌ریزی دقیق و برگزاری جلسه‌های متعدد ابتدا به تشکیل ستاد اسکان مسافران نوروزی و 32 ستاد اسکان در شهرستان‌ها و مناطق و بهره‌گیری از خدمات یک هزار و 502 نفر به عنوان مسئولان و عوامل اجرایی همت گمارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان متذکر شد: از دیگر فعالیت‌های این ستاد می‌توان به تهیه بانک اطلاعات، تهیه نقشه راهنما، تهیه نقشه آموزشی استان و شهر کرمان، تهیه لیست اسامی مراکز درمانی فرهنگیان و سایر مراکز درمانی و اورژانس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و... اشاره کرد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول