اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی راه‌آهن شمال‌غرب کشور خبر داد

جابه‌جایی 228 هزار مسافر از طریق راه‌آهن شمال‌غرب کشور

خبرگزاری فارس: معاون فنی راه‌آهن شمال‌غرب کشور از جابه‌جایی 228 هزار و 969 نفر از طریق راه‌آهن شمال‌غرب کشور در تعطیلات نوروز خبر داد.

جابه‌جایی  228 هزار مسافر از طریق راه‌آهن شمال‌غرب کشور

محمدرضا قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: راه‌آهن شمال‌غرب کشور در سال جاری برنامه‌ریزی‌های لازم را برای مسافرت مردم به مناطق مختلف کشور اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز سال جاری 72 هزار و 193 نفر از زنجان به مناطق مختلف مسافرت کردند، افزود: در همین زمان 49 هزار و 132 هزار قزوینی نیز از طریق خطوط شمال‌غرب کشور به مناطق مورد نظر خود مسافرت کردند.

معاون فنی راه‌آهن شمال‌غرب کشور میزان جابه‌جایی مسافران نوروزی آذربایجان شرقی را 101 هزار و 144 نفر عنوان کرد و گفت: 6 هزار و 500 نفر از طریق راه‌آهن آذربایجان غربی مسافرت کردند.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز سال جاری از طریق قطار ترانزیت 254 نفر از زنجان به تهران جابه‌جا شدند، افزود: قطار دو طبقه زنجان نیز روزانه 540 نفر را جابه‌جا کرده است.

قربانی با اشاره به جابه‌جایی 66 نفر در قالب 10 سالن به صورت یک روز در میان به مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در مجموع 756 نفر از طریق این خط به مشهد مقدس سفر کردند.

وی با بیان اینکه روزانه 726 نفر از طریق قطار سریع و سیر از مراغه به تهران سفر کردند، افزود: 726 نفر نیز در همین مسیر از طریق قطار عادی به تهران جابه‌جا شدند.

معاون فنی راه‌آهن شمال‌غرب کشور از جابه‌جایی 254 نفر از طریق قطار ترانزیت از میانه به تهران خبر داد و یادآور شد: 700 نفر نیز از طریق قطار عادی از همین مسیر به تهران سفر کردند.

وی با اشاره به جابه‌جایی 65 هزار و 923 نفر از طریق زنجان در سال گذشته ادامه داد: از استان قزوین نیز 44 هزار و901 نفر مسافرت کردند.

قربانی با بیان اینکه در سال گذشته 99 هزار و 524 نفر از استان آذربایجان شرقی جابه‌جا شدند، خاطرنشان کرد: با توجه به راه‌اندازی خط  راه‌آهن آذربایجان غربی در سال جاری در سال گذشته مسافری از این خط جابه‌جا نشده است.

وی با بیان اینکه آمار ارائه شده مربوط به خروج مسافران از منطقه شمال غرب کشور است، یادآور شد: برگشت مسافران نیز به همین میزان است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول