اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری خبر داد

بازدید حدود 49 هزار مسافر از اماکن تاریخی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از بازدید 48 هزار و 984 مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان در ایام تعطیلات نوروز 91 خبر داد.

بازدید حدود 49 هزار مسافر از اماکن تاریخی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شاهین ایل بیگی‌پور بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل‌ اظهار داشت: از تعداد گردشگر 34 هزار و 446 مسافر به صورت رایگان، 5 هزار و 81 گردشگر با بلیط نیم بها و بیش از 9 هزار و 197 گردشگر با تهیه بلیط تمام بها از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی و فرهنگی بازدید داشته‌اند.

وی افزود: این تعداد گردشگر از تاریخ 27 اسفند 91 لغایت 13 فروردین 91 از مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی استان بازدید داشته‌اند.

ایل بیگی‌پور با بیان اینکه 11 موزه و مکان تاریخی و فرهنگی فعال در این استان وجود دارد، گفت: در مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی چالشتر، موزه باستان‌شناسی، قلعه‌دزک، پل مصلی بازارچه‌های صنایع دستی بر‌پا است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیشترین استقبال گردشگران و مسافران این استان از مجموعه فرهنگی و تاریخی چالشتر، اتاق آیینه، موزه باستان‌شناسی و قلعه دزک و جونقان و پل مصلی بوده است.

ایل بیگی‌پور اذعان داشت: 47 راهنمای موزه در اماکن فرهنگی و تاریخی وظیفه اطلاع‌رسانی را به عهده دارند.

وی تعداد آثار تاریخی ثبت شده این استان را 493 اثر برشمرد و گفت: 39 پرونده نیز در همین راستا به تایید نهایی و 23 پرونده دیگر برای بررسی و تایید نهایی وارد کمیته داوری شده که با احتساب این تعداد، آثار تاریخی ثبت شده استان به 550 اثر خواهد رسید.

ایل بیگی‌پور همچنین آثار طبیعی ثبت شده این استان را یک مورد عنوان کرد و افزود: منطقه طبیعی چشمه دیمه تنها اثر طبیعی ثبت شده این استان است.

وی ادامه داد: چهار منطقه دیگر از جمله زاینده‌رود، کارون، غاریخی چما و چشمه وقت و ساعت نیز از مناطق طبیعی دیگری است که پرونده آن در حال بررسی است و به‎زودی به ثبت خواهد رسید.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول