اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرحی پژوهشی در رودهن

تاثیر خودگفتاری و دریافت بازخورد حرکتی دانشجویان بررسی شد

خبرگزاری فارس: تاثیر خود گفتاری و دریافت بازخورد حرکتی دانشجویان در قالب طرحی پژوهشی در رودهن بررسی شد.

تاثیر خودگفتاری و دریافت بازخورد حرکتی دانشجویان بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران "تاثیر خود گفتاری و دریافت بازخورد در افزایش سطح یادگیری مهارت حرکتی دانشجویان رشته مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن" در محیط واقعی کلاس‏های کارگاهی رشته مکانیک به همت اساتید و تکنیسین‏های کارگاه مکانیک صورت گرفته است.

ملیحه انارکی دانشجوی کارشناسی‏ارشد رشته تحقیقات آموزشی در این رابطه گفت: پژوهش حاضر با هدف یافتن روشی برای بهبود وضعیت یادگیری مهارت‏های حرکتی دانشجویان فنی و مهندسی انجام پذیرفته است.

وی ادامه داد: این پژوهش در پی آن است که تاثیر خود گفتاری (خودآموزی دانشجویان از طریق صحبت با خود در حین تمرین) و دریافت بازخورد (ارائه بازخورد از طرف اساتید به دانشجویان در حین تمرین) و تعامل بین این دو متغیر مستقل را بر یادگیری مهارت حرکتی مورد نیاز دانشجویان رشته مکانیک بررسی کند.

این دانشجوی کارشناسی‏ارشد رشته تحقیقات آموزشی با بیان اینکه جامعه آماری تحقیق، تمامی دانشجویان رشته مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بودند که درس"انتقال قدرت اتوماتیک" را در ترم اول سال تحصیلی 91-90 اخذ کرده‏ بودند یادآور شد: این جامعه شامل 70 نفر بود.

انارکی افزود: در مراحل تدریس و تمرین، گروه نمونه به چهار سلول 9 نفره تقسیم شدند و دو متغیر مستقل در دو سطح وجود و عدم وجود برای آنها ارائه و پس از انجام این تحقیق آزمایشی از طریق آموزش و تمرین به بررسی و اندازه‌گیری متغیرهای وابسته که شامل "دانش شناختی" و " یادگیری مهارت" بود، پرداخته شد.

این دانشجوی کارشناسی‏ارشد رشته تحقیقات آموزشی ادامه داد: داده‏های جمع‏آوری شده با استفاده از نرم‏افزار spss و به کمک آزمون‏های آلفای کرون باخ و تحلیل عاملی و تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

انارکی تصریح کرد: نتایج این آزمون حاکی از تاثیر مستقیم خود گفتاری و بازخورد بر افزایش سطح یادگیری مهارت حرکتی دانشجویان فنی و مهندسی است.

وی یادآور شد: از طرفی نتایج نشان می‏دهد که نقاط مشترک "یادگیری دانش شناختی" و "یادگیری مهارت" به صورت یک متغیر پنهان در تحقیق یافته شد که نامش را "یادگیری فنی" نهادیم.

این دانشجوی کارشناسی‏ارشد رشته تحقیقات آموزشی اضافه کرد: بر این اساس می‏توان با صرف زمان و انرژی کمتر، "یادگیری مهارت فنی" دانشجویان مهندسی را با ایجاد شرایط خود گفتاری و ارائه بازخورد افزایش داد و روند آموزش را بهبود بخشید.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول