اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

حوزه آموزش خاستگاه پژوهش است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آموزش سنگ بنا و خاستگاه پژوهش است و وجود ضعف در حوزه آموزش به امر پژوهش صدمه جدی وارد می‌کند.

حوزه آموزش خاستگاه پژوهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا آشوری ظهر امروز در دومین همایش مدیران آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آمفی‌تئاتر دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفیت بالای کشور در تولید علم و هم‌چنین وجود سابقه برجسته علمی و پژوهشی کشور در دنیا، با تقویت زیرساخت‌ها و بسترهای آموزش می‌توانیم به مرجع علمی در منطقه بدل شویم.

وی با اشاره با تأکیدات رهبری در ارتباط با مرجعیت علمی و توسعه آموزش در کشور، ادامه داد: مرجعیت علمی ایران با توجه به گذشته تاریخی مستند کشور اتفاق دور از ذهنی نیست و باید با توجه ویژه به بحث آموزش، برای تبدیل‌ کردن دانشگاه‌های کشور به رتبه اول در منطقه گام برداشت.

آشوری کار آموزش را کاری بسیار حساس عنوان کرد و افزود: کار آموزش به جهات گوناگونی از حساسیت ویژه برخوردار است و به سبب داشتن بیشترین مراجعه کننده در صورت عملکرد مناسب آموزش، وجه بیرونی دانشگاه را به نحو مطلوبی خوش‌منظر جلوه می‌دهد و در صورت عملکرد ضعیف و نامطلوب می‌تواند به وجهه دانشگاه تا حد زیادی خدشه وارد کند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد آموزش را به عنوان خاستگاه پژوهش معرفی کرده و گفت: اگر به حوزه آموزش به عنوان بستر و خاستگاه پژوهش توجه کافی نشود، پژوهش‌های انجام شده بی‌هدف و بی‌فایده است و در حقیقت سنگ‌بنای اولیه در مجموعه‌های دانشگاهی و آموزش عالی برعهده بخش آموزش است.

وی با اشاره به تغییرات بالا رفتن ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: این دانشگاه براساس بیانات رهبری مبنی بر افزایش سطح تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های کشور، میزان تحصیلات تکمیلی را از هشت درصد در سال 1384 به 30 درصد در سال جاری رسانده است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این آمار در دو سال آینده به 50 درصد افزایش می‌یابد.

آشوری رتبه دانشگاه فردسی مشهد را در بین دانشگاه‌های جامع کشور در جایگاه سوم عنوان کرد و ادامه داد: براساس رتبه‌بندی‌های انجام شده، دانشگاه فردوسی مشهد دارای رتبه سوم در بین دانشگاه‌های جامع کشور است و هم‌چنین این دانشگاه دارای رتبه دهم در منطقه و رتبه 15 در دنیا است که امید می‌رود با تحولات و برنامه‌ریزی‌های در دست انجام و هم‌چنین ظرفیت‌های بالای این دانشگاه، شاهد ارتقای موقعیت آن در کشور و منطقه باشیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به عمر 62 ساله این دانشگاه اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 20 هزار دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول به تحصیل هستند که از این جمعیت دانشجو، تعداد 12 هزار نفر دانشجوی کاردانی و کارشناسی، تعداد 6 هزار نفر دانشجوی کارشناسی‌ارشد و تعداد 2 هزار نفر دانشجوی دکترای تخصصی یا PHD هستند.

وی ادامه داد: قریب به 700 عضو هیئت علمی 20 هزار دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد را تربیت می‌کنند که 650 نفر از این تعداد دارای رتبه استاد تمامی و تعداد 50 نفر دانشیار و استادیار هستند که در 13 دانشکده مشغول تدریس هستند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول