اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه بین‌المللی امام حسن مجتبی:

عقل‌محوری آموزش باید محور توسعه پ‍ژوهش در کشور شود

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه بین‌المللی امام حسن مجتبی(ع) گفت: عقل‌محور بودن آموزش باید محور توسعه پ‍ژوهش و تحقیقات در کشور شود.

عقل‌محوری آموزش باید محور توسعه پ‍ژوهش در کشور شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد زمانفر صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان پرورشی مدارس آذربایجان‌شرقی با اشاره به جایگاه مدرسه در نظام اجتماعی و آموزشی تصریح کرد: مدرسه همواره هویت مقدس خود را حفظ کرده است و همگان دوران مدرسه را به یاد می‌آورند.

وی تاکید کرد: تمام خوشبختی و بدبختی جامعه بشری را باید از مدارس جستجو کرد و مدرسه رفیع‌ترین بنای بشری است و تمام آمال خود را می‌توان در مدرسه یافت.

رئیس موسسه بین‌المللی امام حسن مجتبی(ع) گفت: عقل‌محور بودن آموزش باید محور توسعه پ‍ژوهش و تحقیقات در کشور بوده و در مقاطع دانشگاهی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش قوی‌ترین ابزار برای تحول در ایجاد رویکردهای انسانی است، اظهار داشت: از برنامه‌های ضروری در کشور، ایجاد تغییر در رویکرد حافظه‌محوری و بسترسازی برای گرایش دانش‌آموزان به عقل‌محوری و آموختن منطقی است.

رئیس موسسه بین‌المللی امام حسن مجتبی(ع) همچنین با تاکید بر جایگاه مسائل اعتقادی و قرآنی در مدارس، از رویکرد گسترده به قرآن در آموزش و پرورش استقبال کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر رحمان‌پرست، مسئول کانون مطالعات دانشگاه‌های شمال‌غرب کشور نیز در این نشست بر ضرورت هوشیاری در برابر نفوذ افکار ضداسلامی و وهابیت و بهائیت در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مدارس و سیستم آموزش و پرورش به‌عنوان بزرگ‌ترین بدنه دولت محسوب می‌شوند، گفت: این خانواده بزرگ همواره با مشکلات فاحشی مواجه بوده است به گونه‌ای که در سال‌های قبل از انقلاب و نیز سال‌های نخستین انقلاب این مشکل در عرصه نفوذ نیروهای ضددینی به بدنه مدارس جلوه‌گر شد و در سال‌های اخیر این مشکل با توجه به گسترش بی‌رویه جمعیت مدارس در امر تامین نیازهای مالی و اداری نمود پیدا کرد.

مسئول کانون مطالعات دانشگاه‌های شمال‌غرب کشور به تبعات جامعه‌شناختی مشکلات اداری و مالی مدارس اشاره کرد و افزود: این موضوع به صورت طبیعی دارای اثرات ناپسندی در جامعه خواهد بود چرا که اگر معلم حقوق خود را به موقع دریافت نکند و یا امکانات آموزشی و رفاهی لازم مهیا نباشد، خواهیم دید که کیفیت آموزشی به سرعت پایین آمده و به دنبال آن مسائل دینی و فرهنگی نیز تحت‌ا‌لشعاع قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: نتیجه طبیعی این کاستی‌ها در کوتاه‌مدت و میان‌مدت معلوم خواهد شد و نخستین نتیجه آن افت تحصیلی و فرهنگی مدارس و بروز بزهکاری در سطح مدرسه و جامعه است.

مسئول کانون مطالعات دانشگاه‌های شمال‌غرب کشور همچنین به فعالیت‌های تبلیغی وهابیت و بهائیت در میان دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره و خاطرنشان کرد: بی‌تردید این دو فرقه ضاله در مسیر اضمحلال قرار دارند و هیچ‌گاه نخواهند توانست بر جامعه اسلامی و به خصوص جامعه شیعی استیلا یابند اما گمراه شدن حتی یک جوان نیز برای مسئولان مذهبی و فرهنگی جامعه غیرقابل تحمل است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول